Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Nietrzymanie moczu

Wysiłkowe nietrzymanie moczu to wstydliwy problem, z którym boryka się ok. 3 mln osób, głównie kobiet. Przypadłość tę można w większości przypadków skutecznie wyleczyć lub chociaż złagodzić jej objawy poprzez odpowiednie ćwiczenia i dietę.

Czym jest nietrzymanie moczu?

To choroba objawiająca się mimowolnym oddawaniem moczu pod wpływem ucisku na pęcherz wywołanego śmiechem, kaszlem, kichaniem lub wysiłkiem fizycznym. Zdarza się ono również na skutek przejedzenia, kiedy jelita ugniatają pęcherz. Mięśnie dna miednicy są osłabione i dochodzi do nietrzymania moczu.

Przyczyny

Najczęściej mięśnie osłabia poród, ale nie tylko. Dolegliwości wzmagają się po menopauzie. Są często spowodowane nadmierną tuszą, wypijaniem dużych ilości kofeiny i siedzącym trybem życia.

Dieta, która pozwala ograniczyć nietrzymanie moczu

  • unikaj drożdży, produktów pszennych, nabiału, alkoholu i cukrów
  • ogranicz styczność z fluorem (w wodzie, pastach do zębów czy płynach do płukania ust)

  • przyprawiaj dania odrobiną pieprzu cayenne
  • zażywanie 500 mg wapnia i 250 mg magnezu pozwala odzyskać kontrolę nad mięśniami
  • pij nalewkę z krzemionki i skrzypu; już 5 ml dziennie każdej, pozwoli wzmocnić ścianki pęcherza.

Cenne wskazówki

  • Wzmacnianie mięśni dna miednicy, np. poprzez ćwiczenie mięśni Kegla. Polega ono na napinaniu mięśni tak, jakbyśmy wstrzymywały mocz. Takie ćwiczenia powinno się wykonywać wielokrotnie w ciągu dnia. Nie są trudne i krępujące. Należy jedynie o nich pamiętać. Jeśli ćwiczenia mięśnie Kegla nie pomagają można przeprowadzić zabieg operacyjny.

  • Spróbuj stosować stożki dopochwowe o wzrastającym ciężarze, które pomogą ci wzmocnić mięśnie miednicy.

Gdy pojawią się pierwsze objawy nietrzymania moczu, należy udać się do lekarza - urologa lub ginekologa i porozmawiać z nim o swoim problemie. Nie wstydzić się! Zdrowie i własny komfort życia są ważniejsze.

Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość

  1. Jacek (Gość)

    Wygodnym i skutecznym sposobem ćwiczeń mieśni dna miednicy są stożki dopochwowe Aquaflex.pl

  2. Kamila (Gość)

    Wykonując odpowiednie ćwiczenia mięśni Kegla można w ciągu kilku tygodni opanować to schorzenie.

  3. zuza80 (Gość)

    ja polecam, oprócz ćwiczeń, wkładkę dopochwową Contrelle Activgard, która u mnie zupełnie wyeliminowała wyciek moczu. Wkłada się ją na 16 godzin i można zapomnieć o problemie :) .
    Można ją kupić w necie.

  4. kasica (Gość)

    Ja ćwiczyłam, ale nie widziałam efektów. Dopiero mój ginekolog zaproponował mi spróbowanie elektrostymulację. Kupiłam urządzenie i jestem z niego bardzo zadowolona. Ćwiczy się pół godziny dziennie a pierwsze efekty zauważyłam już po 2 tygodniach.

  5. Magda (Gość)

    Najlepszym sprawdzonym sposobem są ćwiczenia z piłką fitness. Piłka powinna mieć trochę spuszczone powietrze, tak aby lekko uginała się pod wpływem ucisku dłoni. Piłką umieszczamy między udami i maksymalnie ściskamy seriami. Wystaczy poćwiczyć 15 min dziennie efekty są już po 2 dniach ćwiczeń.  Metoda prosta i tania. Polecam.

  6. ula (Gość)

    Moja mama niestety boryka się od kilku miesięcy z tym problemem ma średnie nietrzymanie moczu ale lekarz zalecił stosowanie pieluchomajtek kupiliśmy te tena pants. Myślałam że będzie gorzej ale mama z dnia nadzień czuje sie w nich lepiej nawet już teraz tak często nie mówi o tym problemie :) Więc chyba pomagają te pieluchomajtki za miesiąc ma kolejna wizyte to zobaczymy co dalej będzie.