Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Nogi bez żylaków

Każda kobieta chce by jej nogi były piękne i zdrowe, bez pajączków i żylaków. Aby tak było trzeba o nie odpowiednio dbać w każdym wieku.

Żylaki i pajączki nie są jedynie defektem kosmetycznym, oznaczają też to, że mamy do czynienia z niewydolnością żylną. Warto więc już od młodego wieku dbać o nogi, by uniknąć problemów z żylakami. Skłonność do żylaków możemy mieć po przodkach, jest to dziedzictwo genetyczne, ale wiele zależy od nas samych. Przede wszystkich należy zadbać o wygodnie obuwie. Najlepiej takie z szerokimi noskami i o obcasie do 4 cm. Na uwagę zasługują sandały i klapki z wypustkami masującymi stopy.

Jeśli pracę masz stojącą lub siedzącą konieczne są przerwy dla nóg przynajmniej co godzinę. Siedząc przy biurku zataczaj koła stopami, następnie uderzaj piętami o podłogę przenosząc ciężar stopy na palce. Po pracy odpoczywaj z uniesionymi nogami. Jeśli masz możliwość czynność tę wykonuj kilka razy w ciągu dnia.

Przy powstawaniu żylaków ważna jest odpowiednia dieta i nie dopuszczenie do nadwagi. Zrezygnuj z tłustych mięs, białego pieczywa i słodyczy. Unikaj potraw przesolonych, słonych przegryzek np. chipsy. Pij też dużo płynów, gdyż dobre nawodnienie sprawia, że ścianki żył zachowują elastyczność. Dbaj też o dostarczanie organizmowi odpowiedniej dawki witaminy C, która wzmacnia żyły. Dobrym źródłem wit. C są ciemne winogrona, porzeczki, cytrusy, wiśnie. W twojej diecie powinno się znaleźć ciemne pieczywo, grube kasze, warzywa i owoce. Są to produkty bogate w błonnik chroniące prze zaparciami. Bardzo cenne, mające duży wpływ na elastyczność żył są kwasy omega-3 - jedz śledzie, łososia, tłuste ryby.

Nie zapominaj o codziennych ćwiczeniach. Możesz jeździć na rowerze, spacerować, maszerować dostosowując odpowiednie tempo dla siebie, pływać, tańczyć - możliwości jest bardzo wiele, wszystko zależy od tego co lubisz. Jeśli zauważyłaś na nogach pajączki noś przeciwżylakowe rajstopy, pończochy czy podkolanówki. Zapobiegają one powstawaniu żylaków i pajączków, uciskając nogi w taki sposób, aby wspomagać pracę mięśni. Dodatkowo maja działanie masujące nogi, zapobiegając obrzękom i zmęczeniu.

Podczas codziennej kąpieli zafunduj swoim żyłom masaż wodny - polewając nogi od stóp do góry na przemian ciepłą, ale gorącą wodą i chłodną. Masaż powinien zakończyć się wodą chłodną, by obkurczyć naczynia krwionośne. Jeśli jesteś nad morzem spaceruj boso po piasku, to również doskonały masaż pobudzający krążenie.

Bardzo ważne jest USG dopplerowskie, pozwalające ocenić stan żył i zastawek. Jest to badanie bezbolesne, lekarz przesuwa głowicę aparatu wzdłuż żył, a na ekranie obserwuje przepływ krwi w nogach. Badanie to jest refundowane przez NFZ, należy tylko mieć skierowanie od lekarza rodzinnego.

Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość

  1. mati75

    Cały problem wynika ze złego funkcjonowania zastawek żylnych, co powoduje zastój krwi w żyłach. Warto masować nogi od dołu do góry. Są też specjalne aparaty, które to robią, np. venowave. Najbardziej groźna przy tych skłonnościach jest zakrzepica, co grozi nawet zatorem płucnym.

  2. halka (Gość)

    ja na poprawę krażenia i walkę z żylakami stosuję rezonator biofotonowy i przyznaję, że żylaki stały się mniej widoczne i krążenie też się poprawiło, a to po zaledwie miesiącu używania, dlatego polecam takie rozwiązanie!

POLECAMY