Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Odzyskaj energię w 5 minut

Zimą, zwłaszcza po świętach, czujemy się rozleniwieni i ociężali. Jeśli brak ci siły do działania, sięgnij po szybkie, sprawdzone sposoby na pobudzenie ciała i ducha i znajdź swój ulubiony zastrzyk energii.

To normalne, że dopada nas sezonowa zniżka formy. Na szczęście, by odzyskać energię i zapał do działania, wystarczy przyspieszyć krążenie i pobudzić zmysły, a sposobów znamy przecież bez liku.

Ruch na świeżym powietrzu

Być może bezcelowy spacer w zimowy poranek to ostatnia rzecz, na jaka masz ochotę, ale prawda jest taka, że nie ma lepszego lekarstwa na znużenie. Już kilka minut na świeżym, mroźnym powietrzu doda ci wigoru i poprawi nastrój. Marsz pobudzi krążenie i sprawi, że wrócisz do domu czy biura pełen energii i lepszego nastawienia do pracy.

Oczywiście, ruch na świeżym powietrzu to antidotum na ociężałość, które działa bez względu na porę roku … chyba, że spacerujesz w 40-stopniowym upale.

Odrobina flirtu

To naprawdę dobra wiadomość – flirt nie ma sobie równych w przyspieszaniu tętna i pobudzaniu mózgu. Błyskotliwa, ekscytująca, być może delikatnie pikantna rozmowa natychmiast postawi cię na nogi.

Zimny prysznic

Ta metoda nie należy do najprzyjemniejszych, ale daje piorunujące efekty. Jeśli nie masz odwagi iść na całość, zmniejszaj temperaturę wody stopniowo i spróbuj choć minutę wytrzymać pod zimnym strumieniem. Jeśli to wciąż ponad twoje siły, przemyj twarz lodowata wodą, ale nie spodziewaj się cudów.

Ulubiona muzyka

Na dźwięk ulubionej muzyki pobudzone zostają ośrodki przyjemności w mózgu (te same, które dostają „kopa” pod wpływem seksu i narkotyków). Nie trzeba chyba lepszej rekomendacji.

Ekspresowa drzemka

Nazywa się ją ”power nap” i zaleca, by trwała nie dłużej niż 20 minut (lub cat nap). Taka krótka drzemka składająca się wyłącznie z najlżejszej fazy snu zwiększa czujność, koncentrację i sprawność motoryczną, zmniejsza senność i poprawia nastój. Koniecznie nastaw budzik i wstań natychmiast, gdy zadzwoni.

Kostka czekolady

Jeśli oprócz energii brakuje ci silnej woli, ta metoda może okazać się zdradliwa. Niemniej jednak, czekolada to jeden z najlepszych sposobów pobudzenia endorfin, a zawarta w niej minimalna dawka kofeiny również nie zaszkodzi.

Akupresura

Akupresura od dawien dawna stosowana jest do leczenia migren oraz uśmierzania napięcia i skutków stresu. By szybko dodać sobie energii, przez kilka minut uciskaj punkt między kciukiem a palcem wskazującym.

Zapach cytryny

Witamina C działa cuda nie tylko od wewnątrz. Zapach cytrusów pobudza zmysły, zwiększa czujność i łagodzi chroniczne zmęczenie. Świeży owoc, aromatyczna herbata czy balsam do ciała – wybór należy do ciebie.

Filiżanka herbaty

I tu mamy niespodziankę. W konkurencji na najlepiej pobudzający napój kawa przegrywa z herbatą. Zarówno czarna, jak i zielona pobudzają i orzeźwiają dzięki dużej zawartości teiny. Filiżanka herbaty parzonej od 3 do 5 minut poprawia koncentrację, zwiększa wydolność organizmu i likwiduje uczucie znużenia.

Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość

  1. malgonia85

    Na braki energii bardzo dobre sa suplementy typu 5 fit energy +power. Ja stosuję go od kilku tygodni i mam mnóstwo powera do działania.

  2. Normaflex

    Polecam Actibion Energia, który składa się z ekstraktu z korzenia żeń-szenia, nasion guarany i z liści zielonej herbaty, dzięki czemu wspomaga sprawność umysłową i koncentrację. Jego skład uzupełniony jest o magnez, niacynę, żelazo czy kwas pantotenowy, które obniżają uczucie zmęczenia.

    http://www.actibion.pl/