Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Orbitrek - przełam rutynę

Maszyny eliptyczne są nieodzownym elementem każdej siłowni i dla wielu osób właściwie jedyną formą treningu. Niestety, rutyna powoli obniża efektywność treningu i konieczne są chociażby drobne zmiany, by nasz wysiłek przynosił pożądane efekty.

Nie zrozumcie nas źle... każda dawka aktywności zasługuje na pochwałę, ale po jakimś czasie ciało przyzwyczaja się do wciąż tej samej intensywności i formy treningu, a w rezultacie spada efektywność tego, co robimy. Oczywiście można wydłużać sesje i podkręcać opór, ale jeśli już teraz z trudem wygospodarowujesz kilkadziesiąt minut na trening, spróbuj wprowadzić do swojej rutyny 3 niewielkie zmiany.

Uwolnij ręce

Puść uchwyty i zegnij ręce w łokciach. W ten sposób zaangażujesz mięśnie korpusu, które będą musiały włożyć większy wysiłek w utrzymanie równowagi.

Jeśli to nie sprawia ci trudności, poruszaj rękami, jak w trakcie joggingu, co zmusi mięśnie do jeszcze większej pracy w celu stabilizacji ciała.

Rób przysiady

Zwiększ opór i skoncentruj się na wykonywaniu przysiadów – powoli obniżaj ciało tak nisko, jak to możliwe. W ten sposób zwiększysz napięcie mięśni pośladkowych i tylnej części ud, a całe ciało będzie musiało wykonać większą pracę w celu utrzymania równowagi.

Zmień kierunek

Co kilka minut pedałuj przez chwilę do tyłu. Takie urozmaicenie pozwoli ci zachować koncentrację i zmusi mięśnie do częstej zmiany trybu pracy.

Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość