Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Ostrożnie z paracetamolem

Choć Paracetamol jest bezpiecznym i skutecznym środkiem przeciwbólowym, systematyczne zażywanie zbyt dużych dawek grozi przypadkowym przedawkowaniem, które może doprowadzić do śmierci.

Na zagrożenia płynące z przedawkowania środka zwrócono uwagę, gdy 25-letnia instruktorka fitness została znaleziona martwa po łącznym spożyciu kilku lekarstw zawierających paracetamol, które miały uśmierzyć symptomy uciążliwego przeziębienia.

Badania, których wyniki opublikowano w British Journal of Clinical Pharmacology, wskazują na ukryte ryzyko związane z rozłożonym w czasie zażywaniem nieco większej dawki paracetamolu niż należy. Nagromadzenie środka w organizmie może prowadzić do przypadkowego przedawkowania, a w rezultacie do śmierci. W większości przypadków takiego przedawkowania dochodzi do uszkodzenia wątroby.

Eksperci zalecają pacjentom bezwzględne stosowanie się do zaleceń umieszczanych na opakowaniach paracetamolu i nie przekraczanie zalecanej dawki dziennej, która dla osoby dorosłej wynosi nie więcej niż 4 g lub 8 tabletek na dobę.

Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość