Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Owoce jedz na zdrowie

Wykorzystaj czas świeżych owoców i jedz je jak najczęściej. Zapobiegają wielu chorobom. Sprawdź jakim.

Bogate w witaminy, błonnik i przeciwutleniacze owoce są doskonałą bronią w walce o zdrowie i młody wygląd. Największe sukcesy na tym polu możesz odnieść jedząc jabłka. To najsilniejsze przeciwutleniacze. Ułatwiają trawienie, przyspieszają przemianę materii i zmniejszają poziom złego cholesterolu. Jeśli się odchudzasz sięgaj właśnie po nie. Regulują pracę jelit i łagodzą zaparcia. Takie same właściwości mają także śliwki, które dodatkowo zawierają witaminy z grupy B, które regulują działanie układu nerwowego i pracę mięśni.

Gdy cierpisz na anemię lub jesteś w ciąży jedz brzoskwinie. Owoce te zawierają duże ilości wapnia, potasu, magnezu, żelaza, a także witamin z grupy B. Zalecane są osobom chorym na nerki i ze skłonnością do powstawania obrzęków, gdyż działają moczopędnie i oczyszczają organizm z toksyn. Dzięki obecnemu w nich beta-karotenowi dbają też cerę i skórę podczas kąpieli słonecznych.

Chorujesz na tarczycę? Sięgnij po czereśnie. Są bogate w jod, który jest niezbędny do prawidłowej pracy tarczycy (m.in. reguluje przemianę materii).

Jeśli cierpisz na zapalenia dróg moczowych i kamicę nerkową pomogą ci gruszki. Owoce te są cennym źródłem witamin i soli mineralnych. Są też lekkostrawne ze względu na dużą zawartość błonnika pokarmowego i wody oraz minimalną zawartość tłuszczu. Gruszkę mogą jeść nawet osoby o bardzo wrażliwym żołądku. Ponad to chronią organizm przed wolnymi rodnikami, gdyż zawierają antyoksydanty, takie jak witamina A, C i E.

Zdrowe są też winogrona. Działają lekko przeczyszczająco i moczopędnie. Pomagają usunąć z organizmu szkodliwe substancje, przyspieszając przemianę materii. Zawierają dużo potasu, magnezu oraz wapnia, beta-karoten, witaminy z grupy B, witaminę C oraz błonnik i pektyny. Pomagają zwalczyć trądzik i zaparcia.

Owoce najlepiej jeść ze skórką, bo to właśnie pod nią kryją się ich najcenniejsze składniki. Jedz je w ramach przekąski lub w postaci schłodzonych sałatek owocowych. Są doskonałe na letni deser, który gasi pragnienie i zaspakaja apetyt na słodycze.

Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość

  1. anuls7a (Gość)

    Dobrze że są zdrowe bo je uwielbiam! :) Jabłka to sama pychota :D

  2. Smerfetka19 (Gość)

    No wiec powiem tak ZGADZAM sie ze WSZYSTKIM co tutaj jest napisane...Jestem na podobym profilu a moja specjalnosc to DIETETYKA wiec wszystko co tutaj jest napisane to swieta PRAWDA wiec MOJE DROGIE PANIE i PANOWIE bo panowie tez sa DBAJCIE o SIEBIE!! i jedzcie DUZZOOOOOOOO owocow... :) )

  3. Merry Cherry (Gość)

    Weźcie wymyślcie jakieś hasło zachęcające do jedzenia warzyw i owoców... :)

  4. Merry Cherry (Gość)

    Weźcie wymyślcie jakieś hasło zachęcające do jedzenia warzyw i owoców... :) NIE! Już mam! Owoce to witaminy, to zdrowie całej rodziny!

  5. Smerfetka19 (Gość)

    To nie sa zadne hasla tylko prawda jakbys troche pochytal MERRY TO BYS WIEDZIAL

  6. to ja (Gość)

    nie lubie owoców

  7. ja (Gość)

    *)

  8. fallollia

    Chyba muszę wrócić do zwyczaju jedzenia jednego jabłka dziennie :) Ale teraz czekam na truskawki, mmm...

  9. monia:) (Gość)

    owoce są rewelacyjne... !!!!
    u nas w domu spożywa się ich odpowiednio duże ilości, a nasz 4 latek dopomina się prawie po każdym posiłku... są świetnym zamiennikiem słodyczy!
    oczywiście najlepsze są świeże z własnego ogrodu: jabłka, brzoskwinie i inne sezonowe... ale również melony itp. cieszą się u nas dużym powodzeniem! jemy 5 posiłków dziennie i do 3 zawsze jest jakiś owoc :)

  10. Marysia (Gość)

    Ze wszystkich owoców najbardziej lubię gorzką czekoladę , hi hi . Nie przepadam za owocami , choć czasem zjem kiwi albo melona.