Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Papryka na długowieczność

Czerwona papryka to nie tylko bezcenne źródło witaminy C, ale także warzywo przedłużające życie.

Zawiera trzy razy więcej witaminy C niż owoce cytrusowe, beta-katoren, witaminę E i mikroelementy: żelazo, mangan oraz wapń. Swoich właściwości nie traci nawet podczas gotowania czy smażenia, dlatego warto dodawać ją do wielu dań. (Poznaj nasze przepisy na pyszne lecza - Papryka Przepis na trójkolorowe paprykowe leczo i Leczo.

Dzięki bogactwu witamin i minerałów jest uważana za lek na długowieczność. W Europie najwięcej jedzą jej Węgrzy i to właśnie w ich kuchni znajdziesz wspaniałe przepisy z wykorzystaniem papryki różnych odmian i kolorów. A mogą pozwolić sobie na nie nawet osoby walczące z otyłością, gdyż papryka jest niskokaloryczna (18-28 kcal w 100g) i lekkostrawna.

Najwięcej właściwości bezcennych dla zdrowia i kondycji na papryka ostra. Wszystko dzięki kapsaicynie, która na łagodzi bóle i rozgrzewa. Aby smak był mniej piekący, wcześniej należy z papryki usunąć nasiona. Zawsze wykonuj tę czynność w rękawiczkach.

Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość

  1. ddd (Gość)

    nie jest prawdą ,że nie traci