Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Pięciodniowa dieta jabłkowa

Jabłka mogą być lekką przekąską, ale też składnikiem dietetycznych dań. Zawierają bowiem błonnik wspomagający przemianę materii. Dieta pozwala schudnąć około 2-3 kg.

Kurację jabłkową zaplanuj na 5 dni. Codziennie wypijaj co najmniej 2 litry wody niegazowanej oraz przestrzegaj nastepująch zasad:

  • po wstaniu z łóżka wypij napój przygotowany według przepisu lub szklankę niegazowanej wody mineralnej z 2 łyżeczkami octu jabłkowego.
  • na śniadanie zjedz 1 kromkę chleba pełnoziarnistego, posmarowane 1/2 łyżeczki masła odtłuszczonego z plasterkiem sera (30% zawartości tłuszczu)
  • na drugie śniadanie owoc kiwi
  • na obiad każdego dnia przygotuj ciepłe danie według przepisów poniżej ( czwartego dnia zjedz sałatkę - wtedy na kolację przygotuj np. jabłka pieczone
  • na podwieczorek wypij około 150g jogurtu naturalnego
  • na kolację zjedz jabłko

Codzienne posiłki dostarczają nie więcej niż 800 - 1000 kcal.

Napój z sokiem owocowym na lepsze trawienie i poprawę nastroju

Do około 1/3 szklanki wody mineralnej wlać 1/2 szklanki soku jabłkowego. Dodać 1 łyżeczkę naturalnego miodu i zamieszać. Na koniec dodać łyżkę octu jabłkowego lub świeżego soku z cytryny i doprawiamy szczyptą cynamonu.

Przepisy na dania obiadowe

Stek z fasolką i jabłkami

Składniki - 10 dag chudego steku wołowego - 1 cebula - 15 dag fasolki szparagowej - 2 jabłka

Ugotuj fasolkę. Cebulę pokrój w kostkę, uduś na łyżce oliwy. Wrzuć do niej fasolkę. Podduś chwilę, wlej 1/4 szklanki bulionu. Na koniec dodaj jabłka pokrojone w półplasterki, wymieszaj i duś 5 minut. W międzyczasie posyp stek ziołami i usmaż na łyżce oliwy.

Jabłka pieczone z szynką

Składniki - 1 duże jabłko - 1 gruby plaster szynki (10-15 dag) - sok z cytryny - kilka liści sałaty - 1/2 łyżeczki cynamonu - 1 łyżeczka octu jabłkowego

Jabłko umyj, wydrąż gniazda nasienne i pokrój na grube plastry, skrop sokiem z cytryny. Plaster szynki posmaruj oliwą. Obłóż go plasterkami jabłka i posyp cynamonem. Zawiń w folię aluminiową i piecz 10 minut. Liście sałaty porwij na kawałki, skrop octem jabłkowym.

Zupa jabłkowo-marchwiowa

Składniki - 1 mała cebula - 2 łyżki oliwy - 10 dag ziemniaków - 15 dag marchwi - 1/2 szklanki bulionu warzywnego - 1 duże jabłko - natka pietruszki, imbir, gałka muszkatołowa

Cebulę pokrój w kostkę i podduś na oliwie. Marchew i ziemniaki pokrój w drobna kostkę i dodaj do cebuli. Po 5 minutach wlej połowę bulionu. Gotuj 10 minut. Zdejmij patelnię z ognia, rozgnieć marchew i ziemniaki. Jabłko pokrój w kostkę, dodaj do warzyw, połącz z resztą bulionu. Dopraw imbirem i gałką. Posyp zieleniną.

Potrawka z kartofli i jabłek

Składniki - Plasterek chudej szynki (2 dag) - kilka małych ziemniaków - 2 jabłka - 1/2 łyżeczki kminku - 1 łyżka oliwy

Szynkę pokrój w drobną kostkę, wrzuć na patelnię z rozgrzaną oliwą. Ziemniaki obierz, pokrój w pasterki i dodaj do szynki. Posyp kminkiem, dodaj trochę wody . Podduś 6-8 minut, mieszając. Dodaj obrane, pokrojone w talarki jabłka. Smaż jeszcze około 3 minuty. Jedz na ciepło.

Sałatka fantazyjna

Składniki - 1 cykoria - 1 jabłko - 1/2 pęczka rzodkiewek - kilka orzechów włoskich - 1 łyżka octu jabłkowego - 1 łyżka oliwy - natka pietruszki, sól, pieprz

Liście cykorii umyj, obetnij jasne końce. Ułóż je na talerzu. Jabłko pokrój w cienkie plasterki, ułóż na cykorii. Rzodkiewki pokrój w plasterki, ułóż na jabłkach. Ocet utrzyj z oliwą, dopraw solą i pieprzem. Polej sałatkę i odstaw na kilka minut. Posyp zieleniną, podawaj z pieczywem.

Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość