Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Pisz i chudnij

Regularne pisanie o rzeczach, które mają dla nas osobiste znaczenie przyczynia się do utraty wagi – donoszą amerykańscy i kanadyjscy naukowcy.

Christine Logel i Geoffrey L. Cohen przeprowadzili badanie z udziałem 45 kobiet, których BMI wynosiło powyżej 23. Ochotniczki podzielono na dwie grupy. Panie w grupie pierwszej poproszono o wybranie wartości, które uważają za ważne dla siebie i pisanie o nich codziennie przez 15 minut. W drugiej grupie, panie wyjaśniały, dlaczego ich zdaniem konkretne wartości mogą być istotne dla innych.

Po upływie 4 miesięcy uczestniczki ponownie zważono i okazało się, że kobiety z grupy pierwszej schudły średnio 1,5 kg, a w przypadku pań z grupy kontrolnej, które pisały o wartościach pozbawionych osobistego znaczenia odnotowano średni przyrost wagi wynoszący 1,3 kg.

Autorzy badania twierdzą, że zapisywanie pozytywnych afirmacji ma dobroczynny wpływ na naszą samoocenę, co niewątpliwie prowadzi do podniesienia jakości życia. Pisanie o własnych przekonaniach i istotnych dla nas wartościach działa odstresowująco, a systematyczność daje poczucie spełnienia. Spokój wewnętrzny i zadowolenie z siebie pozwala z kolei w większym stopniu kontrolować kompulsywne zachowania żywieniowe. Innymi słowy, rzadziej targają nami zachcianki i nie sięgamy po kaloryczne przekąski.

Wcześniej Cohen przeprowadził identyczne badanie z udziałem dzieci z trudnościami w nauce i udowodnił, że ćwiczenia pisemne miały korzystny wpływ na osiągnięcia akademickie badanych przez lata po zakończeniu badania.

Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość