Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Płatki najlepsze na śniadanie

Według najnowszych badań płatki z mlekiem to najzdrowszy wybór na początek dnia.

Nie ma wątpliwości, że śniadanie stanowi klucz do zdrowego trybu życia. Wielokrotnie udowodniono już, że poranny posiłek determinuje nasze samopoczucie, wybory żywieniowe i liczbę kalorii spożytych w dalszych częściach dnia.

Teorie na temat tego, co powinno znaleźć się rano na talerzu nie są aż tak jednolite, a promotorzy konkretnych programów żywieniowych zawsze będą upierać się, że to właśnie ich produkt przewodni zasługuje na największa uwagę.

Jedno z ostatnich badań, przeprowadzone przez eksperta od spraw żywienia, sugeruje, że najlepszym wyborem na rozpoczęcie dnia jest miska płatków śniadaniowych z mlekiem. Według Sigrid Gibson, osoby spożywające takie śniadanie dużo rzadziej sięgają po tłuste, słodkie jedzenie w dalszej części dnia.

W badaniu po raz kolejny wykazano, że poranny posiłek zmniejsza spożycie tłustych i wysokowęglowodanowych posiłków w ciągu kolejnych 24 godzin. Zależność taka była obserwowana szczególnie w przypadku śniadań zawierających płatki, czyli doskonałe źródło wapnia, błonnika, białka i węglowodanów złożonych. Wykazano, że u osób, które nie sięgały rano po płatki, w ciągu dnia wzrastało spożycie tłuszczów nasyconych, a spadała ilość przyjmowanego białka.

Podsumowując, osoby, regularnie spożywające rano płatki śniadaniowe zjadają w ciągu dnia mniej tłuszczów i cukru, a dostarczają sobie więcej białka i istotnych mikroelementów.

Badanie zostało zlecone przez profesora Wydziału Żywności i Żywienia Człowieka Uniwersytetu w Newcastle, więc można chyba wykluczyć manipulacje ze strony producentów płatków śniadaniowych.

Wątpliwa pozostaje jednak kwestia spożywania mleka przez osoby dorosłe. Coraz częściej mówi się o nim „cichy morderca” czy „biała śmierć” i podaje argumenty, z którymi trudno się nie zgodzić.

Z czym więc połączyć zachwalane płatki? Najlepszym rozwiązaniem wydaje się jogurt, który nie zawiera nieprzyswajalnych składników i z powodzeniem może zastąpić mleko pod względem wartości odżywczej. A może znacie jeszcze jakieś rozwiązania?

Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość

  1. sss (Gość)

    płatki na wodzie

  2. Eida (Gość)

    Na zdjęciu są płatki czekoladowe, które do zdrowych raczej nie należą. Składają się prawie wyłącznie z węglowodanów i dodatków wzmacniających smak. Może lepiej umieścić zdjęcie owsianych lub jęczmiennych, żeby czytelnicy przypadkiem się nie sugerowali?

  3. klaudiam (Gość)

    owsianka jest najlepsza na śniadanie :) polecam z suszonymi śliwkami, żurawiną i minimalną ilością gorzkiej czekolady :)

  4. XXX (Gość)

    mleko zwykłe można zastąpić mlekiem sojowym

  5. H (Gość)

    Mleko sojowe powoduje bezpłodność, tak jak i naturalna soja i wszystkie przetwory z nią związane. Jeżeli planujecie mieć dzieci wykluczcie ją z jadłospisu. Ja mimo tego, że jestem wegetarianką nie jem jej, zastępuję soję zdrową soczewicą, cieciorką i fasolą :)

  6. Iza (Gość)

    Najlepsze sa platki owsiane. Nie wyobrazam sobie sniadania bez platkow :) A z tym mlekiem sojowym to prawda. Krowie tez odpada, a wiec owsianka na wodzie bedzie najzdrowsza!

  7. jolka (Gość)

    Ale własnie zalezy jakie płatki- dla mnie numerem jeden sa owisiane i do tego jogurt, owoce i oczywiscie płateczki ;)

  8. kapucynka

    Ja już dawno temu doceniłam walory owsianki. Pomaga kontrolować poziom cukru we krwi. ma dużo błonnika więc świetnie oczyszcza jelita, poprawia trawienie, jest źródłem cennego białka, zapewnia energię. Jeśli ktoś dalej się waha czy jeść, to polecam poczytać o niej więcej: https://www.nakednoyz.com/owsianka-dlaczego-warto-ja-jesc/

  9. Shiza

    taaaa..... sam cukier i węglowodany...idealnie