Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Podejmij wyzwanie - 30 minut ruchu dziennie

Chcąc zachować ładną sylwetkę, przyspieszyć przemianę materii i schudnąć - najważniejsza jest systematyczność i regularność ćwiczeń. Ponadto ćwicząc 30 minut dziennie, unikasz 35 chorób. Bezczynność sprzyja wielu przewlekłym schorzeniom a nawet coraz powszechniejsze jest określenie, że można "zasiedzieć się na śmierć".

Badania wykazują, że aż 35 stanów chorobowych - od poważnych, jak udar, zawał, nadciśnienie, miażdżyca, rak piersi, okrężnicy, trzustki, po dolegliwości takie jak: bóle reumatyczne, przykre symptomy menopauzy, podatność na infekcje, problemy z trawienie, zaburzenia seksualne, są wynikiem braku aktywności fizycznej. Nie musimy od razu pokonywać długich dystansów biegając. Każda forma ruchu skutkuje - chodzenie na spacer, jeżdżenie na rowerze, rolkach, wchodzenie po schodach, gra w piłkę czy też zabawa z dziećmi. Ważne jest by być aktywnym każdego dnia - wystarczy 30 minut umiarkowanego wysiłku.

Napisz sobie na dużej kartce swoje zobowiązanie:

  1. Stawiam więcej kroków - wchodzę po schodach, nie używam windy, wysiadam przystanek wcześniej
  2. Pól godziny dziennie maszeruję
  3. Nie przejmuję się pogodą - wychodzę na spacer nawet jak pada deszcz
  4. Zwykły spacer przedzielam szybkim marszem
  5. Szybki marsz przedzielam chwilą biegania
  6. Wydłużam dystans i zmieniam tempo
  7. Raz w tygodniu idę na basen i siłownię
  8. Zmieniam trasę
  9. Nie siedzę bezczynnie na reklamach w telewizji (wykonuję brzuszki, skłony itp)
  10. Zmieniam formę ruchu np. na rower lub rolki (jazda na rolkach to jędrne pośladki)

Zanim zaczniesz biegać, czy też maszerować zainwestuj w wygodne buty - bez nich nie zajdziesz zbyt daleko. Maszerując zwracaj uwagę by sylwetka była wyprostowana a krok równy i sprężysty. Biegając codziennie przez 30 minut, przy utrzymaniu średniego tempa, pozwoli ci schudnąć około 1 kg w ciągu tygodnia. Na systematycznym ruchu zyska też twoja sylwetka - nie będziesz się garbić a krok będzie pewny i sprężysty.

Efekty ćwiczeń zobaczysz już po miesiącu. Ważne jest jednak to, by zmusić się do realizowania swojego planu przez co najmniej 2-3 miesiące. Ponieważ dopiero po tym czasie nowy poziom aktywności stanie się czymś naturalnym.

I jeśli nawet wydaje ci się teraz , że nie dasz rady, to obiecuję, że po tym czasie będziesz szukać pretekstu by dołożyć sobie więcej aktywności ruchowej.

Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość