Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Pokochaj siebie

Kobiety zadowolone ze swojego wyglądu są bardziej optymistyczne, mają wyższą samoocenę, lepiej radzą sobie ze stresem.

Zdaniem amerykańskich naukowców osoby, które przywiązują zbyt dużą wagę do swojej diety i szczupłej sylwetki mają większe skłonności do tycia, niż te, które nie przejmują się swoim wyglądem. Kobiety akceptujące swoje ciało odżywiają się bardziej intuicyjnie - jedzą tylko to, na co mają ochotę, kiedy odczuwają głód, a nie z powodów emocjonalnych.

Ludzie niezadowoleni ze swojego ciała mają także zniekształcony sposób oceniania innych osób. Przykładem może być postrzeganie gwiazd filmowych, jako szczuplejszych, niż są w rzeczywistości. Krytyczna postawia wobec siebie jest częstą przyczyną depresji, zaburzeń apetytu (zajadanie stresu).

Jeśli uważamy się za osoby miłe, sympatyczne i kompetentne, to zachowujemy się właśnie jak takie osoby. Przekonanie o swojej wartości odzwierciedla się w kontakcie z ludźmi – „jak cię widzą, tak cię piszą”. To stare powiedzenie jest wciąż aktualne. Jedni idą przez życie przebojem i osiągają wiele z tego, czego pragną, innym nic się nie udaje.

Ci, którym się udaje, bardzo chcą osiągnięcia swoich celów i marzeń i na to właśnie poświęcają wiele swojej energii. Drudzy natomiast swoją energię wkładają w narzekanie na całą rzeczywistość.

Wiara w sukces wiąże się ściśle z pozytywnym myśleniem. Im więcej wiary w osiągnięcie sukcesu, tym większy jest zapał i zaangażowanie swoich sił. Konsekwencją braku akceptacji jest życie poniżej własnych możliwości, odmawiania sobie uczucia, niewykorzystanie wielu szans i godzenie się na złe traktowanie. Jeżeli nie podejmie się trudu by zmienić swoją sytuację możemy wpaść w pułapkę alkoholu, jedzenia, telewizji, zakupów.

Jak to zmienić? To nie jest takie trudne. Przyszłość musimy sobie zaplanować. Zacznij od małych realnych celów (nie od razu musimy kupić jacht, czy też być dyrektorem). Od tego, co lubisz robić najbardziej. Nie stawiaj sobie perfekcyjnych zadań, bądź odpowiedzialny za swoje czyny i życie. Swoich osiągnięć nie umniejszaj, mów śmiało o tym, co dobrze zrobiłaś. Nie staraj się wszystkiego robić sama, nie bój się prosić o pomoc. Otwórz się na bardziej na ludzi, spędzaj z nimi więcej czasu.

Zadbaj o swoje ciało. Zacznij ćwiczyć, znajdź czas na dobry relaks i wypoczynek. Kiedy zrobisz coś dobrze, wynagradzaj się za to, idź do kosmetyczki albo fryzjera, czy też umów się z koleżanką na kawę.

Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość