Porcja oliwy codziennie chroni przed Alzheimerem
Codziennie spożywanie oliwy z oliwek extra virgin ma wiele zalet zdrowotnych. Teraz dołącza do nich także ochrona przed Alzheimerem.
Zawarty w oliwie związek oleokantal - składnik ten działa podobnie jak NSAIDs – niesterydowe leki przeciwzapalne, zmienia strukturę toksycznych substancji w mózgu, dzięki czemu zapobiega wyniszczającym skutkom demencji.
Oleokantal zmienia budowę neurotoksycznych białek, które przyczyniają się do wystąpienia choroby Alzheimera.
Zdaniem lekarzy, to właśnie zmiany strukturalne uszkadzają komórki nerwowe, a jeśli oleokantal wzmocni antytoksyczne działanie, to będą blisko znalezienia sposobu na leczenie tej - w tej chwili nieuleczanej - choroby.
Łączenie ADDLs (ligandy pochodzące z beta-amyloidów) z synapsami wydaje się kluczowym krokiem w zainicjowaniu choroby Alzheimera. Oleokantal zmienia strukturę ADDLs w taki sposób, że ligandy nie mają się jak związać z synapsami – wyjaśnia dr William L. Klein z Northwestern University, który współpracował z Paulem Breslinem, szefem projektu z Monell Center.
Badania prowadzili lekarze z Monell Chemical Senses Center w Filadelfii.
Czytaj także o oliwach i olejach.
Warto także w tym temacie wspomnieć o ostatnich badaniach naukowców Washington University. Lekarze odkryli, że odpowiednia dawka snu chroni przed rozwojem choroby Alzheimera, a regularne niedosypianie może zwiększyć ryzyko zachorowania.
Zobacz więcej o: oliwa z oliwek, choroby, Alzhaimer, oleokantal, badania naukowe
Zdrowie.wp.pl poleca
Podobne artykuły
-
Cukier we krwi
Poziom cukru we krwi mieszczący się w normie zdrowego człowieka to 60-100 mg%. Wyższy może grozić poważnymi chorobami, dlatego dowiedz się, co zrobić, ... Więcej »
-
Warto jeść wcześnie, by pozostać szczupłą
Nie od dziś wiadomo, że późna kolacja jest zgubna w zachowaniu szczupłej talii. Teraz okazuje się, że wcześniejsze posiłki mogą być kluczem w ... Więcej »
-
Badania serca
O tym, czy twoje serce jest w dobrej kondycji możesz dowiedzieć się wykonując prosty pomiar ciśnienia krwi lub badanie poziomu cholesterolu. ... Więcej »
-
Zbyt szczupłe uda przyczyną chorób serca
Naukowcy doszli do nieprawdopodobnych wniosków. Zbyt szczupłe uda prowadzą chorób serca i przedwczesnej śmierci! Więcej »
