Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Pozytywny początek dnia

Alarm. Kołatanie serca. Drzemka. Gonitwa myśli. Znowu alarm. Odkrycie kołdry urasta do rangi zrzucenia z siebie tony cementu, a moment, w którym stopy dotykają podłogi jest już tylko oficjalnym potwierdzeniem faktu, że czeka nas kolejny koszmarny dzień.

W myślach kłębią ci się dzisiejsze obowiązki, przed oczyma pojawia się niewyprasowana koszula, przypominasz sobie o kłótni z przyjacielem, zdajesz sobie sprawę, że nie zdążysz zjeść śniadania, bo przecież podwójna drzemka musi mieć jakieś konsekwencje...

Można śmiało powiedzieć, że moment przebudzenia jest jedną z najważniejszych chwil w ciągu dnia – o ile nie najważniejszą. To właśnie wtedy kształtuje się ton i przebieg kilkunastu kolejnych godzin. Sposób, w jaki rozpoczynasz dzień – począwszy od pierwszej myśli, a skończywszy na tym, co jesz na śniadanie i jak przygotowujesz się do wyjścia) – ma ogromny wpływ na twoja osobista energię i samopoczucie psychiczne. Dobra wiadomość jest taka, że istnieje kilka sztuczek, które mogą odmienić twój dzień, wnieść optymizm w podejście do porannych rytuałów i pozytywne zmiany w twoje życie.

Specjalistka coachingu osobistego Kristi Blicharski twierdzi, że wprowadzenie kilku prostych zmian w sposób, w jaki rozpoczynała dzień pozwoliło jej uzyskać równowagę, szczęście i energię. Trenerka przypisuje najważniejszą rolę myślom, które pojawiają się jako pierwsze. Według niej wyznaczają ton całego dnia – mogą inspirować i motywować, ale również przytłaczać i blokować nasz potencjał.

Oto kilka zmian, które proponuje:

  • Na szafce nocnej połóż oprawiony w ramkę cytat, który zawsze przypomina ci, co w życiu jest najważniejsze i choć na chwilę pomaga zrozumieć, że nie jesteś w najgorszej sytuacji. W internecie roi się od takich motywatorów.
  • Zapamiętaj jakąś pozytywną afirmację, którą przypomnisz sobie, gdy przytłoczą cię poranne myśli. Najpopularniejsza to: „Nowy dzień, kolejna szansa na nowy początek.”
  • Wykształć w sobie nawyk zadawania inspirujących pytań: „Co zamierzam zrobić, by mój dzień był niezwykły?” albo „Co mogę zrobić, by dziś o siebie zadbać”?, a potem odpowiedz w myślach na zadane sobie pytania i zrób wszystko, żeby zrealizować swoje postanowienia.
  • Zadbaj o to, by przy twoim łóżku lub w miejscu, gdzie jesz śniadanie zawsze znajdowało się coś pozytywnego do czytania. Zabawne blogi, inspirujące wiersze, czy zbiór najlepszych dowcipów – czytaj codziennie chociażby kilka paragrafów, a szybko dostrzeżesz różnice.
  • Jeśli pomimo cytatów, afirmacji i pozytywnych treści wciąż czujesz przytłoczenie obowiązkami, spróbuj podzielić je na 3-elementowe grupy. Skup się na 3 najważniejszych zadaniach i uświadom sobie, że dopilnowanie ich nie będzie takie trudne. Dopiero wtedy przejdź do analizowania następnych. To pozwoli ci oczyścić umysł z chaosu i stworzyć plan, który krok po kroku można realizować.
  • Przed snem postaw przy łóżku szklankę wody z sokiem z cytryny. Nie tylko pobudza lepiej niż kawa, ale również pomaga dotlenić ciało i maksymalizuje funkcje enzymów wątrobowych, które odpowiadają za usuwanie toksyn i oczyszczanie przewodów żółciowych, a właściwości antyoksydacyjne witaminy C znajdują odzwierciedlenie nie tylko w zdrowiu, ale również w urodzie. Wypijając rano szklankę wody z cytryną możesz powiedzieć: „Zadbałem o siebie”, a taki prosty komunikat potrafi zdziałać cuda.
  • Wstań 15 minut wcześniej i zlikwiduj możliwość włączenia drzemki w telefonie czy budziku! Naucz się przygotowywać ubrania i wszystkie rzeczy, których zazwyczaj szukasz w pośpiechu przed wyjściem wieczorem. To da ci pewne poczucie spokoju i satysfakcję ze swojego zorganizowania. Koniecznie zjedz zdrowe śniadanie, by znowu móc powiedzieć sobie: „Dbam o swoje zdrowie, ciało i urodę.” Na lodówce zostaw zabawną, czułą wiadomość innym domownikom. Czy to nie cudowne, że możesz dać komuś uśmiech?
  • Upewnij się, że we wszystkich miejscach, w których spędzasz rano czas panuje porządek. Możesz umieścić w nich przedmioty, które cię rozweselają, motywują lub inspirują. To po raz kolejny da ci świadomość, że jesteś dla siebie priorytetem, że zasługujesz w życiu na dobre rzeczy i że starasz się je dla siebie robić.
Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość

  1. Penny

    Oj, chyba zastosuję kilka rad, bo ostatnio tak nieprzyjemnie mi się wstaje, że to chyba faktycznie rzutuje na cały mój dzień... :(

  2. KamilaLiska

    Jeśli afirmacje, to warto zastosować jakiś system afirmacji, bo pojedyncze odsłuchiwanie nie jest skuteczne. Systemy afirmacji mają wiele ćwiczeń i różnych dodatków.