Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Proste dania pełne białka

Dieta wysokoproteinowa daje mnóstwo możliwości, ale pomysły na dania prędzej czy później się kończą. Oto kilka ciekawych pomysłów na proste posiłki pełne białka.

Czosnkowe fajitas z krewetkami i guacamole

Posiekaj 3 ząbki czosnku i przesmaż na oliwie z oliwek. Dodaj 400 g obranych krewetek i duś ok 3 minut. Rozgnieć 2 dojrzałe awokado, zmieszaj z 2 łyżkami drobno posiekanej cebuli, ząbkiem czosnku, łyżeczką tabasco i 2 łyżkami soku z cytryny. Dopraw solą i pieprzem. W piekarniku podgrzej 4 gotowe tortille; podawaj zwinięte w rulonik z krewetkami i sosem.

Wołowina stir-fry na ostro

Pokrój 400 g łaty wołowej na niewielkie kawałki. Posiekaj pół filiżanki świeżej bazylii i zmieszaj z mięsem. Posiekaj 3 ząbki czosnku i przesmaż na łyżce oliwy aż delikatnie zbrązowieje. Dodaj mięso z bazylią, pół czerwonej papryki posiekanej w cienkie paseczki i ¼ łyżki chili (można też dodać czerwoną fasolę z puszki). Duś ok 5 minut. Dodaj łyżkę sosu sojowego; skrop sokiem z połowy limonki przed podaniem.

Kotleciki jagnięce z rozmarynem i parmezanem

Wymieszaj pół filiżanki startego parmezanu, pół filiżanki okruchów chleba, łyżkę świeżego posiekanego rozmarynu, sól i pieprz do smaku. W tak przygotowanej mieszance panieruj kotleciki cielęce i smaż ok 5 minut na oliwie z oliwek. Podawaj z ćwiartkami cytryny.

Edamame z mieloną wieprzowiną

Usmaż ok 250g mielonego mięsa wieprzowego na dwóch łyżkach oliwy z oliwek. Gdy będzie już chrupiące, zdejmij mięso z patelni łyżką cedzakową, odlej większość tłuszczu, a na reszcie uduś posiekaną cebulę i ząbek czosnku. Dodaj łyżkę mielonego kminu, 1/5 filiżanki siekanych pomidorów i duś przez 10 minut. Zmieszaj z 2 filiżankami łuskanej fasoli sojowej edamame i duś do miękkości (ok 10 minut). Dodaj mięso, przypraw solą, pieprzem i pietruszką.

Fasolo serowe burgery

Zmiksuj 2 filiżanki odcedzonej fasoli z puszki, cebulę, pół filiżanki płatków owsianych, pół filiżanki startego sera mozzarella, łyżkę chili, 1 jajko oraz pieprz i sól do smaku. Uformuj płaskie kotleciki; smaż na oliwie 5 minut z każdej strony. Podawaj z ulubionymi dodatkami.

Kurczak saute w przyprawach korzennych

Podgrzej na patelni 4 łyżki oliwy z oliwek. Filety z kurczaka oprósz solą, pieprzem i panieruj w mące z dodatkiem pieprzu cayenne. Smaż kurczaka ok 3 minut z każdej strony aż uzyska złocisty kolor. Zdejmij mięso z patelni, a na pozostałym tłuszczu uduś pół filiżanki posiekanej cebuli. Dodaj łyżkę świeżego posiekanego imbiru, odrobinę gałki muszkatołowej, ćwierć łyżki cynamonu i filiżankę bulionu drobiowego. Gotuj na średnim ogniu. Sos skrop sokiem z limonki i polej nim kurczaka.

Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość