Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Proste techniki samomasażu

Masaż relaksuje i przynosi ulge w bólu, ale co zrobić, gdy nie ma nikogo, kto mógłby nam wyświadczyć taką terapeutyczną przysługę?

Jeśli odczuwasz ból mięśniowy, a w pobliżu nie ma akurat żadnego potencjalnego masażysty, wykorzystaj proste techniki, które mogą przynieść ci znaczącą ulgę:

Na zmęczone mięśnie nóg

Usiądź na podłodze z wyciągniętymi nogami. Złóż dłonie w pięści i kostkami delikatnie uciskaj mięśnie, kierując ucisk w dół, od górnej części ud do kolan i z powrotem. Wykonuj masaż przez kilka minut, zmieniając siłę nacisku, gdy wyczujesz wyjątkowo napięte miejsca.

Na bolące przedramiona

Wyprostuj lewą rękę dłonią ku górze, delikatnie zegnij w łokciu i złóż dłoń w pięść. Prawą dłonią złap za przedramię, tak by kciuk był u góry. Przekręć lewe przedramię, by dłoń skierowana była ku podłodze i wróć do pozycji wyjściowej. Powtarzaj przez 30 sekund, przesuwając i koncentrując prawą dłoń na najbardziej bolesnych lub napiętych strefach. Zmień ręce.

Na bolące lędźwie

Usiądź na krześle i stopy połóż płasko na ziemi. Pochyl się w przód, załóż za siebie ręce i złóż dłonie w pieści. Kostkami uciskaj miejsca po obu stronach kręgosłupa, wykonując ruchy koliste i posuwając się od najniższego do najwyższego miejsca, jakiego potrafisz sięgnąć. Powtórz kilka razy.

Na zmęczone stopy

Usiądź na krześle i podłóż pod stopę piłeczkę golfową lub tenisową. Powoli poruszaj stopa w przód i w tył przez 30 sekund, a potem wykonuj ruchy koliste. Po 30 sekundach zmień stopę. Jeśli piłeczka trafi na wyjątkowo napięte miejsce, dociśnij ją stopą mocniej do podłoża.

Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość