Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Przygotuj skórę na lato

Pierwsze dni lata to wspaniała okazja do odrobiny przyjemności, jaką niezaprzeczalnie jest kąpiel w promieniach słońca. Wiadomym jest, że promieniowanie słoneczne jest bogatym źródłem witaminy D, niezbędnej dla prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Przebywanie na słońcu jest więc nie tylko możliwością doładowania „naszych akumulatorów”, ale również ma korzystny wpływ dla kondycji całego organizmu. Wszystkie dobrodziejstwa związane z plażowaniem są już w zasięgu ręki – jednak, aby móc się nimi cieszyć w pełni, powinniśmy się do tego odpowiednio przygotować.

Relaks w blasku słońca to najlepsze lekarstwo na zimową depresję. Poprawia nastrój i ogólne samopoczucie.

Promienie słoneczne mogą być pożyteczne

Edukacja społeczeństwa dotycząca świadomego zabezpieczenia skóry przed wpływem promieniowania UVA i UVB wydaje się być na wysokim poziomie. Każda kobieta wie, że w zależności od rodzaju skóry należy stosować kremy o odpowiednim filtrze.

Dbamy również o to, aby nie przebywać dużo na bardzo ostrym słońcu. Świadome opalanie bowiem może przynieść wiele pożądanych efektów.

Pierwszym z niepodważalnych atutów promieniowania UVB na skórę jest jego wpływ na syntezę witaminy D3, potrzebnej do przyswajania wapnia i fosforu. Jest to substancja nie występująca naturalnie w środowisku, dlatego jej niedobór nie może być regulowany poprzez dietę. Witamina D3 jest odpowiedzialna za prawidłową kondycję kości i zębów, a jej optymalna dawka wytwarza się już po 15 minutach przebywania na słońcu. Dłuższy kontakt z promieniowaniem nie zagraża zbyt wysokiemu stężeniu witaminy.

Zgodnie z opinią lekarzy i specjalistów promieniowanie UVB służy również wzrostowi odporności skóry i jej zdolnościami ochrony przed kolejnymi dawkami UV. Podobnie jak we wcześniej przytoczonym przykładzie, już 15 minut obecności na słońcu pozwala wzmocnić odporność na promienie słoneczne.

Przebywanie na słońcu zaleca się również osobom borykającym się z trądzikiem. Dzięki promieniowaniu pobudzone do podziału zostają komórki skóry, a tym samy przyśpieszone zostaje rogowacenie naskórka.

Akcja intensywne nawilżanie

Jak głosi ludowe przysłowie - „nie taki diabeł straszy jak go malują”! Podobnie jest ze słońcem, ale tylko wtedy gdy umiemy z niego korzystać. Oprócz stosowania odpowiednich filtrów ochronnych i kontrolowania czasu przebywania na słońcu, fundamentalnym jest odpowiednie przygotowanie skóry na promieniowanie słoneczne. W tym celu warto zatroszczyć się o odpowiednie nawilżenie warstw naskórka. Dobry efekt daje wykorzystanie kosmetyków z algami, które zawierają niezastąpiony kolagen pochodzenia roślinnego. Do pielęgnacji całego ciała zalecane są silnie odżywiające mleczka i balsamy poprzedzone użyciem emulsji nawilżającej do kąpieli.

Warto nie zapominać również o peelingu. Jego zastosowanie ułatwia wchłanianie się substancji nawilżających zawartych w kremach, balsamach i maseczkach. Usunięcie zrogowaciałego naskórka ułatwi głębokie nawilżenie, a tym samym zregeneruje warstwy skóry. Niezwykle istotny jest również sposób nakładania preparatów odżywczych. Lepsze efekty przynosi aplikacja połączona z masażem, dzięki której nie tylko zwiększymy wchłanianie substancji odżywczych, ale również ujędrnimy skórę.

Codzienna pielęgnacja w domowym zaciszu to podstawa, jednak warto ją uzupełniać wizytami w profesjonalnym gabinecie kosmetycznym. Użycie specjalistycznych produktów zgodnie z zaleceniem kosmetologa jest gwarancją odpowiedniego przygotowania skóry na słoneczne dni. Monika Bielińska – kosmetyczka z mazurskiego SPA Siedlisko Morena poleca intensywny zabieg dla skóry odwodnionej. „W trakcie zabiegu wykorzystuje się techniki masażu ułatwiające wchłanianie substancji odżywczych, które aplikowane są w formie maski głęboko nawilżającej oraz serum na bazie kwasu hialuronowego, który skutecznie pomaga zatrzymać wodę w komórkach i poprawia nawilżenie skóry. Wzbogacenie kosmetyków witaminą B5 pomaga utrwalić efekt nawilżenia i polepszyć kondycję skóry. Dzięki kuracji następuje widoczne spłycenie zmarszczek, rozjaśnienie i ożywienie skóry. Ze względu na uniwersalność, ale również skuteczność zabiegu, polecam ją osobą w każdym wieku i przy każdym rodzaju skóry. Od niedawana cieszy się on popularnością również wśród mężczyzn.” – dodaje ekspertka.

Bierz ze słońca to co najlepsze

Odpowiednio przygotowana skóra oraz rozwaga w korzystaniu ze słońca to najlepsza rada, o której powinnyśmy pamiętać zarówno przed, jak i w trakcie urlopu.

Aby utrwalić zasady bezpiecznego opalania przypominamy:

  • Przed urlopem przygotuj swoją skórę, zapewniając jej odpowiednie nawilżenie.
  • Unikaj obecności na słońcu, w czasie kiedy promieniowanie jest najsilniejsze, czyli w godzinach między 11.00 a 15.00.
  • Wybierz krem do opalania odpowiedni dla Twojego rodzaju skóry.
  • Pierwszą warstwę kremu z filtrem nałóż około 15 – 20 minut przed wyjściem na słońce.
  • Nakładaj kosmetyk z filtrem grubą warstwą, kilka razy w czasie opalania, co 3 – 4 godziny.
  • Pamiętaj o ochronie oczu – zawsze zabieraj ze sobą okulary przeciwsłoneczne z filtrami UV.
  • Chroń również usta. Niezastąpiona będzie nawilżająca pomadka o SPF co najmniej 12.
  • Nie używaj przed opalaniem kosmetyków na bazie alkoholu. Perfumy i wody toaletowe mogą podrażniać skórę.

Stosując się do zasad bezpiecznego opalania masz pewność, że tegoroczne wakacje nie skończą się poparzeniami, przebarwieniami, przesuszoną i odwodnioną skórą. Podczas urlopu daj odpocząć również swojej skórze, nie narażając jej na zbyt długie działanie promieni słonecznych. Dzięki temu odwdzięczy się pięknym, zdrowym i promiennym wyglądem jeszcze na długo po wakacjach.

Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość