Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Rzetelna Firma na straży etyki w branży medycznej

Uczciwość, szacunek i profesjonalizm - takich wartości poszukujemy u dostawców usług i produktów medycznych. Dzięki programowi Rzetelna Firma pacjenci i klienci mogą świadomie wybierać instytucje, które nie tylko odznaczają się wiarygodnością, ale także wykazują troskę o rozwój społeczny otoczenia, w którym funkcjonują.

Rzetelna Firma działa w Polsce od 2009 roku pod honorowym patronatem Ministerstwa Gospodarki. Celem projektu jest promowanie etyki i rzetelności w biznesie, jak również wspieranie przedsiębiorców w kreowaniu pozytywnego wizerunku i wyróżnianie działalności o najwyższych standardach na tle konkurencji. Uczestnictwo w programie jest zatem ważnym krokiem dla firm w budowaniu reputacji, ale beneficjentami są tu również indywidualni klienci i potencjalni partnerzy biznesowi, którym idea Rzetelnej Firmy pozwala na uniknięcie niesolidnych płatników i nieuczciwych usługodawców.

Jak działa Rzetelna Firma?

W ramach programu Rzetelna Firma przyznawane są Certyfikaty Rzetelności, które stanowią świadectwo wiarygodności, uczciwości i rzetelności płatniczej firmy. Aby otrzymać takie prestiżowe wyróżnienie, przedsiębiorcy muszą spełnić określone warunki, tj. nie figurować w Krajowym Rejestrze Dłużników oraz zobowiązać się do przestrzegania norm etycznych określonych w Kodeksie.

Moralnym drogowskazem dla uczestników programu jest też "5 przykazań Rzetelnej Firmy", które nakazują:

  1. Wyznacz cel poza zyskiem
  2. Traktuj klientów z szacunkiem
  3. Dbaj o swoich pracowników
  4. Zaangażuj się społecznie
  5. Myśl o środowisku

Na stronach internetowych uczestników umieszczane są banery Rzetelna Firma, które umożliwiają szybką, całodobową weryfikację on-line. Każdy konsument może zatem w dowolnej chwili sprawdzić, czy wybrana przez niego firma jest godna zaufania i w ten sposób zagwarantować sobie sprawną transakcję.

Czy Rzetelna Firma może pomóc pacjentom?

Rzetelna Firma pozwala przede wszystkim uniknąć niesolidnych płatników, więc teoretycznie ten aspekt programu ma niewielkie znaczenie dla osób poszukujących usług i produktów medycznych. Nie zapominajmy jednak, że regulowanie zobowiązań jest istotnym wyznacznikiem etyki biznesowej, a ta przecież w sektorze zdrowia wydaje się być naczelną wartością. Jeśli firma nie szanuje swoich partnerów biznesowych, istnieje podejrzenie, że nie szanuje również indywidualnych klientów i nie realizuje postaw odpowiedzialności społecznej.

Uczestnicy programu Rzetelna Firma działający w sektorze medycznym stanowią około 2% wszystkich podmiotów objętych programem. Są to między innymi domy rehabilitacyjne, prywatne praktyki lekarskie, producenci oraz sprzedawcy sprzętu medycznego i środków farmaceutycznych, samodzielne laboratoria medyczne i ośrodki badawczo-rozwojowe. Warto dokonywać świadomych wyborów i wspierać przedsięwzięcia, które pozostają w zgodzie z szeroko pojętymi zasadami etyki, odznaczają się efektywnością zarządzania i sprzyjają rozwojowi lokalnego środowiska. Szukaj odznaczenia „Rzetelna Firma” – ono zobowiązuje.

Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość

  1. Narendra (Gość)

    Boom shkaalkaa boom boom, problem solved.

  2. Michał86 (Gość)

    Wiarygodność kontrahentów można zweryfikować np. poprzez zamówienie raportu z wywiadowni gospodarczej crefo.pl Pozwala to na samym początku zrezygnować z kontrahentów, którzy mają nieciekawą historię za sobą.