Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Rzuć palenie i nie przybieraj na wadze

Palenie przestało być modne. Jednak wiele kobiet odkłada decyzję o zerwaniu z nałogiem tylko dlatego, że boją się przytyć. Ale jest na to recepta.

Przede wszystkim trzeba się po prostu gimnastykować. Ćwiczenia fizyczne zwiększają szansę na zerwanie z nałogiem. Amerykański naukowcy przeprowadzili badania na dwóch grupach kobiet. Pierwsza uczęszczała co tydzień na sesje z psychologiem i trzy razy w tygodniu na aerobik trwający 45 -60 minut. Druga grupa również brała udział w spotkaniach z psychologiem, ale zamiast ćwiczeń miała serię wykładów o zdrowym żywieniu. Po 12 tygodniach spośród kobiet ćwiczących 20% nadal powstrzymywało się od palenia, a w grupie drugiej tylko 10%.

W tym też czasie uczestniczki zajęć gimnastycznych przybrały na wadze średnio 3 kilogramy, a pozostałe prawie 6. Naukowcy wyjaśniają, że gimnastyka pomaga powstrzymywać się od palenia, ponieważ rozładowuje stres i zmniejsza ich obawy przed przytyciem.

Ale każda z nas podobne rezultaty może osiągnąć, ćwicząc samodzielnie.

  • Zacznij chodzić na basen, aerobik, nordic walking, siłownię

  • Jeżeli brakuje ci na to czasu, gimnastykuj się przynajmniej 15 minut dziennie

  • Tempo ćwiczeń zwiększaj stopniowo, by uniknąć kłopotów z oddychaniem.

  • Zawsze zaczynaj od rozgrzewki, a kończ ćwiczeniami rozluźniającymi.

Jednak same ćwiczenia nie wystarczą, aby utrzymać wagę. Powinnaś zmienić swoje nawyki żywieniowe. Jedz więcej owoców, warzyw, produktów pełnoziarnistych, chude mięso, ryby, ogranicz spożycie tłuszczów i słodyczy. Pij dużo wody mineralnej

Jeśli brak ci silnej woli i wytrwałości poszukaj grupy wsparcia, która pomoże ci rzucić palenie.

Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość

  1. basiaja

    ciekawe....

  2. Ewa (Gość)

    polecam wysokoproteinowe wild west jerky-naturalne,odzywcze,mające tylko 64 kalorii i aż 50 % protein.