Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Skurcze mięśni

Bolesne skurcze mięśni mogą być przyczyną zbyt intensywnych ćwiczeń fizycznych. Na tę nieprzyjemną dolegliwość są jednak sposoby.

Skurcze wywołują najczęściej problemy z krążeniem (niedokrwienie), niedobory magnezu, wapnia lub potasu. Jeśli pojawiają się w nocy, spróbuj rozprostować nogi przed położeniem się spać. Najlepsze w tym celu będą wieczorne spacery na świeżym powietrzu. Na skurcze dobry jest także masaż, wykonany mieszanką olejków geranium, imbiru i cyprysa.

Aby poprawić krążenie krwi zażywaj 1-2 razy dziennie 120 mg ekstraktu z miłorzębu. Dobrze jest też przyjmować suplementy magnezu i płynny preparat mineralny, łagodzący skurcze mięśniowe.

Swoją dietą możesz poprawić sprawność przepływu krwi w żyłach i ograniczyć skurcze. Ogranicz spożywanie białego ryżu, herbatników, ciasteczek, pizzy i makaronów oraz słodyczy i kawy, które wypłukują z organizmu magnez i potas. Bez obaw natomiast sięgaj po bogate w magnez i potas świeże owoce i warzywa, zwłaszcza banany, surowy kalafior i ziemniaki w mundurkach, soki owocowe, suszone morele i daktyle, ryby i owoce morza, warzywa liściowe, awokado, chude steki, makrelę i fasolę. Między posiłkami podgryzaj migdały i ziarno sezamowe, a także bogate w magnez orzechy. Źródło potasu znajdziesz w chudym mleku, sardynkach, muesli, parmezanie i curry.

Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość

  1. takatam (Gość)

    Bolesne skurcze mięśni mogą być przyczyną zbyt intensywnych ćwiczeń fizycznych.

    Czy, droga Autorko, zastanowilas sie nad sensem tego zdania?
    Ubawilas mnie ogromnie.

  2. daro (Gość)

    puchna mi stopy i puchnie mi dlon i

  3. guzikowiec

    Musze zapamiętać te rodzaje pożywienia, które wpływają pozytywnie, bo czasem chyba mam braki w organizmie i łapią mnie skurcze :/

POLECAMY