Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Śniadanie najważniejszym posiłkiem dnia

Śniadanie powinno stanowić 30 proc. naszego dziennego zapotrzebowania energetycznego. Jest najważniejszym posiłkiem, który pobudza nasz organizm do pracy, dając solidny zastrzyk energii. Zadbaj, by było zdrowe.

Nawet jeśli jesteś na diecie nigdy nie zapominaj o śniadaniu. Badania dowiodły, że osoby, które unikają zjedzenia pierwszego posiłku przybierają na wadze więcej niż ci, którzy je jedzą. Wszystko na skutek tego, że wygłodniały organizm nadrabia z nawiązką zapotrzebowanie energetyczne w ciągu dnia, a najwięcej dostaje mu się na wieczór. Znane przysłowie "Śniadanie zjedz jak król, obiadem podziel się z przyjacielem, a kolację oddaj wrogowi" ma w sobie bardzo dużo prawdy i warto się do niego stosować.

Śniadanie może być oprócz obiadu drugim najbardziej kalorycznym posiłkiem w ciągu dnia. Solidnym i zdrowym. Co warto jadać? Zazwyczaj nie mamy pomysłu na śniadanie i sięgamy ciągle po te same produkty, a to wprowadza nas w rutynę. Lepiej zadbać o różnorodność składników. Nie tylko dostarczają nam one potrzebnej porcji witamin, ale też energii, która jest tak potrzebna na cały dzień. Dobrym rozwiązaniem są jogurty z musli, sałatki owocowe, pieczywo zbożowe, chude wędliny i warzywa. Idealne śniadanie powinno składać się ze wszystkich niezbędnych organizmowi składników: białka (jajka, sery), węglowodanów (pieczywo, kasze, płatki zbożowe), tłuszcze (oliwa z oliwek), witaminy i minerały (owoce i warzywa). Komponuj je więc zdrowo. I pamiętaj, aby śniadanie zjeść nie później niż 1,5 godziny po przebudzeniu. Zadbaj też o to, co przekąsisz na drugie śniadanie.

Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość

  1. Kala (Gość)

    hej mam 13 lat i jestem strasznie gruba. mój brzuch to prawdziwy ogrom tłuszczu. co mam zrobić aby schudnąć ale jednocześnie nie stracić na zdrowiu. Pomocy

  2. ona_16 (Gość)

    Polecam dietę białkową dr. Dukana , bardzo skuteczna . Tylko stosuj się bardzo dokładnie do jej zasad abyś unikła efektu jojo . A jeżeli nie jesteś jedną z osób o silnej woli , po prostu ogranicz węglowodany - cukry i tłuszcze w swoim jadłospisie , zamień pieczywo pszenne na żytnie lub razowe , nie łącz białek z węglowodanami , pij dużo wody i jedz dużo warzyw . Powodzenia .

  3. Emila (Gość)

    dieta proteinowa napewno nie dla 13-letniego dziecka !!! jest zbyt restrykcyjna a mlody organizm potrzebuje wszystki skladnikow ozdzywczych do wzrostu i rozwoju
    w tym wieku to tylko dobrze zbilansowana dieta - najlepiej udac sie do dietetyka
    ogolnie wszystko co ciemne i pelnoziarniste
    zero zlodyczy i fast foodow
    5 posilkow co 3-4 godziny (na 2-3 przed snem, bialko na pol h przed snem jezeli bedzie taka potrzeba)

  4. anita (Gość)

    Całkowicie sie z tym zgadzam. Małe tego własnie ja staram sie jesc zdrowe śniadania, zwykle sa to owoce, płatki owsiane i jogurt. Dużo zdrowej energii.