Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Sok wiśniowy na lepszy sen

Wiercisz się z boku na bok i liczysz barany? Zapomnij o ciepłym mleku, melisie i rumianku. Najnowsze remedium na kłopoty z zaśnięciem to sok wiśniowy.

Naukowcy z Northumbria University zauważyli, że wiśnie stymulują produkcję melatoniny - hormonu koordynującego pracę nadrzędnego zegara biologicznego, który u ssaków reguluje rytm snu i czuwania.

Uczestnicy eksperymentu 2 razy dziennie pili 30 ml koncentratu wiśniowego rozcieńczonego wodą - jedną szklankę po przebudzeniu, a po drugą przed położeniem się spać. Taka ilość owocowego napoju wystarczyła, by czas snu wzrósł średnio o 25 min. Dodatkowo odnotowano 5-6-proc. poprawę jakości snu. Oznacza to, że badani nie tylko spali dłużej, ale też efektywniej – ich sen był spokojniejszy, a po przebudzeniu czuli się bardziej wypoczęci i zregenerowani.

Odkrycie zespołu doktora Glyna Howatsona potwierdza i wzbogaca wyniki zeszłorocznych badań przeprowadzonych na Uniwersytecie Pensylwanii, gdzie dowiedziono, że sok z wiśni skraca czas zasypiania o około kwadrans. Należy jednak pamiętać, że nie chodzi o słodzone napoje wiśniowe dostępne w kartonach, lecz o czysty koncentrat owocowy, który można rozcieńczyć wodą.

Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość