Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Sposób na niebezpieczny brzuszek

Mogłoby się wydawać, że uniwersalnym remedium na niechciany brzuszek są chyba jeszcze bardziej znienawidzone “brzuszki”. Badania wykazują jednak, że najlepszym sposobem na pozbycie się tłuszczu z okolic talii są ćwiczenia aerobowe.

Uczestnicy badań, którzy przez 8 miesięcy wykonywali ćwiczenia aerobowe, stracili około 6,5 cm2 tłuszczu brzusznego – prawie dwa razy więcej niż osoby, które wykonywały ćwiczenia aerobowe na zmianę z ćwiczeniami siłowymi z obciążeniem i aż 20 razy więcej niż uczestnicy, którzy ćwiczyli wyłącznie na siłowni.

"Trening siłowy jest świetny dla zwiększenia masy mięśniowej, ale trening aerobowy pozwala na spalenie większej liczby kalorii, dlatego jest skuteczniejszy w walce z tłuszczem brzusznym” - tłumaczy Cris Slentz, fizjolog z Uniwersytetu Duke'a w Durham.

Tłuszcz brzuszny (zwany trzewnym i wisceralnym) jest groźniejszy dla zdrowia od tłuszczu podskórnego. Zlokalizowany jest wewnątrz jamy brzusznej. Obrasta organy wewnętrzne, głównie serce, wątrobę i nerki, tłamsząc nerwy i naczynia krwionośne. To jeden z głównych powodów zwiększonego ryzyka chorób serca, cukrzycy i kilku rodzajów nowotworów.

Choć w zwalczaniu tego rodzaju otyłości poleca się zazwyczaj kombinację ćwiczeń aerobowych i siłowych, u osób stosujących się do tych zaleceń nie wykazano dalszych korzyści dla zdrowia ponad te, które zaobserwowano u uczestników badania wykonujących jedynie trening aerobowy.

Wynika z tego, że skupienie się wyłącznie na treningu aerobowym może przynieść lepsze rezultaty. W badaniu, uczestnicy grupy aerobowej wykonywali ćwiczenia, które były ekwiwalentem nieco ponad 19 km joggingu tygodniowo, z intensywnością równą 80 proc. maksymalnego tętna.

Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość

  1. Edumed_com_pl

    Co sądzicie o artykule? Bo wg mnie jest całkiem w porządku,a co do brzuszka to po prostu trzeba na bieżaco kontrolować co i kiedy się je. Dobra dieta to oczywiście podstawa.