Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Step

Step pojawił się w Ameryce w 1991 roku. Jest to stopień w formie platformy, który możemy podwyższać lub zniżać i na którym możemy wykonywać około 250 różnych ćwiczeń.

Ćwiczenia na stepie najlepiej jest wykonywać w rytm muzyki. Doskonale działają na mięśnie nóg, pośladków, wzmacniają układ sercowo- mięśniowy, kondycję, pomagają stracić zbędne kilogramy. Przeciwwskazaniem do wykonywania ćwiczeń na stepie są problemy ze stawami, kręgosłupem, gdyż zbytnio obciążają kolana, biodra i kostki. Podwyższenie stepu zwiększa ilość spalanych kalorii. dobrze jest również włączyć ćwiczenia z hantlami, którymi pracują ramiona. Step nie powinien przekraczać 20 cm wysokości dla osób średniego wzrostu i średnio wysportowanych. Kolana nie powinny się zginać głębiej niż 90 stopni. Można to sprawdzić umieszczeniem stopy na stepie i patrzeniem pod jakim kątem są kolana.

Podczas ćwiczeń, stopa powinna cała przylegać do podłoża, przy wchodzeniu na stopień, podczas schodzenia najpierw kładziemy przedstopie, później piętę. Po kilku tygodniach ćwiczeń możemy poprawić nasza kondycję, ale też przyrost mięśni. Jeśli jest za duży, należy obniżyć platformę stepu lub zmniejszyć ilość stepu w tygodniu. Step należy do ćwiczeń bardzo intensywnych i wyczerpujących, należy więc zwrócić na kontrolę wykonywanych ćwiczeń, najlepiej poprzez pomiar tętna, nie ma jednak potrzeby kontrolowania tętna na każdych zajęciach, wystarczy raz na miesiąc.

Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość

  1. sprostowanie (Gość)

    Step pojawił się w połowie lat 80. a w 1989 roku zdobył popularność za sprawą firmy Reebok.