Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Sycące, dietetyczne przekąski - tylko 100 kcal

Oto kilkanaście propozycji smacznych przekąsek, których wartość energetyczna wynosi około 100 kcal. Dzięki dużej ilości błonnika i białka pozwolą ci uniknąć ataków głodu na diecie redukcyjnej. Większość z nich można bez problemu zabrać na uczelnię czy do pracy.

Nawet jeśli mamy sporą wiedzę w zakresie dietetyki, rzadko udaje nam się trafnie oszacować wartość energetyczną codziennego menu. Krótko mówiąc, w wiekszości przypadków dostarczamy sobie znacznie więcej kalorii niż nam się wydaje. Szczegółowe obliczenia oczywiście nie mają sensu jeśli jemy racjonalnie i podejmujemy regularną aktywność fizyczną, ale nabierają znaczenia w przypadku ścisłych diet redukcyjnych, kiedy bilans kaloryczny po prostu musi się zgadzać.

Poniższe propozycje mogą być szczególnie przydatne dla osób stosujących dietę 5:2, o której więcej można przeczytać tutaj. Części z was uświadomią pewnie, ile kalorii jesteśmy w stanie wchłonąć w ciągu kilkugodzinnego przyjęcia z serami, dipami i innymi typowymi przekąskami imprezowymi.

Sycące przekąski o wartości 100 kcal

  • 2 łyżki lekkiego kremowego serka zawiniętego w 2 plastry chudej szynki.

  • 2 łodygi selera naciowego i 2 łyżki sosu guacamole.

  • 85g ugotowanych krewetek i 1 łyżka sosu koktajlowego.

  • 30g serka z mleka koziego i pól filiżanki plasterków zielonego ogórka.

  • Jajko ugotowane na twardo, przyprawione solą, pieprzem i papryką.

  • 1/2 filiżanki odtłuszczonego serka wiejskiego z ¼ filiżanki jagód/borówek amerykańskich.

  • Filiżanka ulubionej zupy rosołowej, doprawionej sokiem z cytryny.

  • Sałatka z jednego średniego pomidora i 30g sera mozzarella, skropiona łyżką octu balsamicznego.

  • Mała pełnoziarnista tortilla z 2 łyżkami beztłuszczowego dipu z czerwonej fasoli i dwiema łyżkami tartego niskotłuszczowego sera cheddar.

  • Roladka z plastra pieczonej piersi indyka i plastra lekkiego sera szwajcarskiego.

  • Sałatka z filiżanki arbuza pokrojonego w kostkę, 30g odłuszczonej fety i łyżeczki posiekanych listków mięty, skropiona z sokiem z limonki.

  • ½ filiżanki naturalnego jogurtu, skropionego miodem i posypanego 3 posiekanymi migdałami.

  • 2 łodygi selera naciowego i ¼ filiżanki hummusu.

  • Plaster szynki prosciutto owinięty wokół “łódeczki” melona kantalupa lub ½ filiżanki plastrów brzoskwini.

  • 1 ½ filiżanki mieszanych owoców jagodowych (jagody, truskawki, maliny, porzeczki).

  • 10 mini marchewek z 115g jogurtu greckiego 0% doprawionego mieszanką ziół.

  • Filiżanka plastrów jabłka i 30g niskotłuszczowego sera cheddar.

Stosowane na inforgrafice miary to uncja (oz), czyli około 30g, Tbsp = łyżka stołowa, cup = filiżanka, slice = plaster.

Źródło: Spark People

Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość

  1. zostroja85

    oooo czegoś takiego mi potrzeba!!!! świetne! będę korzystać na pewno!

  2. www.exitdoor.pl (Gość)

    Bardzo dobra propozycja.

  3. marsowa81

    pyszności, aż zrobiłam się głodna :D

  4. sistysia85

    mmm, pyszne i nie tuczące w sam raz dla mnie :D :D :D

  5. SiwaBudda (Gość)

    Jabłka z serem - niezłe hard core ;)

  6. halina (Gość)

    dla mnie najlepsze przekąski to soki :) odpowiednia dawka cukru ale tylko naturalnego z owoców,bez konserwantów, i witamin :) w oleofarm mają świetne soki tego typu.

  7. Kaśka (Gość)

    Superowa podpowiadajka. Już drukuję :) Wprawdzie na co dzień zamawiam sobie Fit Diet i mam swoje zaplanowane przekąski ale zawsze takie coś się przydaje.

  8. Izzabb (Gość)

    Super zestawienie. Mega pomocne w układaniu codziennego menu.

  9. Agata (Gość)

    Zdecydowanie własnie takiego zestawienia dziś potrzebowałam ;)

  10. tomekprusik

    mam problem z podjadanie, a tutaj widzę i zdrowo i mało kalorycznie

  11. wilkanet85

    fajnie :) smaczne i zdrowe jedzonko to jest to!

  12. nowanitka87

    takie przekąski to ja lubię, a nie jakieś tam okropne chipsy :D

  13. gold

    super polaczenia! ale i tak stosuje supelemtacje z nutreca zeby wspierac sie podczas swojego odchudzania

  14. Izka_wwa (Gość)

    Zdrowe lekkie i sycące :) mega zestawienie. Ja na co dzień zamawiam sobie catering dietetyczny Kiełki na Widełki i jestem mega zadowolona.

  15. Wiola (Gość)

    jestem teraz na dieice zakupiłam suplement Novoslim staram się jeść jak najmniej przetworzonej żywności i musze powiedzieć , że nigdy wcześniej nie osiągałąm takich efektów i nie czułam sie tak dobrze już 6 kg mniej :)

  16. gerona

    Pasuje spróbować, bo wygląda smakowicie. Z przekąsek to u mnie są w większości daktyle suszone, orzechy laskowe, a ostatnio żurawina suszona, pyszna i niedoceniana przez nas. Paczuszkę takich oszukaczy głodu zawsze mam w torebce żeby móć przegryzać w razie potrzeby. Ich producent Helio ( http://www.helio.pl/) zapewnia na opakowaniu, że mają dużo walorów zdrowotnych i składników mineralnych. Dziś jednak zrobię coś z tych przekąsek