Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Szklanka napoju dla umysłu

Mózg i szare komórki by mogły pracować potrzebują nie tylko glukozy, ale też wody i to pod każdą postacią - sok, herbata, kawa itd. Bez wody nie ma życia.

Kiedy i ile pić?

Wodę tracimy cały czas, z każdym oddechem, pocąc się i poprzez procesy fizjologiczne. Dzienne możemy utracić około 2-3 litrów wody, co stanowi 1-2 procent masy ciała. Kiedy czujemy się zmęczeni, trudno nam się skupić, zwykle przypisujemy to przepracowaniu. A przyczyną może być odwodnienie. Wodę należy stale uzupełniać. Pijemy zanim poczujemy pragnienie. Niedostatek wody upośledza trawienie pokarmów, procesy intelektualne, sprawność fizyczną, przyspiesza starzenie się skóry. Płyny trzeba pić równomiernie w ciągu całego dnia i unikać spożywania ich w dużych porcjach. Osoby dorosłe potrzebują około 2-3 litry płynów dziennie. Dzieciom w zależności od wieku, wystarczy 1- 1,5 litra płynów na dzień.

Co pić?

Nie musi być to tylko woda. W posiłkach dostarczamy jej około 20 procent zapotrzebowania dziennego. Resztę musimy uzupełnić pijąc rozmaite napoje - soki, herbata, kawa, mleko, napoje, owoce, jogurt, maślanka. Poza nawodnieniem dostarczają one witamin i minerałów, które tracimy wraz z potem. Wybór mamy bardzo duży i każdy znajdzie coś dla siebie, by zaspokoić pragnienie i dostarczyć paliwa dla umysłu.

Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość