Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Techniki nordic walking

Uważasz, że nordic walking jest dla ciebie zbyt nudnym zajęciem? Zobacz, jak można urozmaicić zwyczajny marsz z kijkami, by stał się wymagającym treningiem.

Mylą się ci, którzy twierdzą, że nordic walking to sport dla emerytów. Ta forma aktywności na świeżym powietrzu cieszy się bowiem ogromną popularnością w różnych grupach wiekowych, a różnorodność technik pozwala na dostosowanie wysiłku do fizycznych możliwości trenującego.

Zanim jednak przejdziesz do trudniejszych elementów, obejrzyj film instruktażowy, by poprawnie opanować techniki podstawowe:

Na filmie przedstawiono następujące etapy:

  • Ciągniemy kijki za sobą

W ramach rozgrzewki przed każdym marszem lub dla odpoczynku ciągnij kijki za opuszczonymi i lekko tylko pracującymi ramionami.

  • Zaczynamy poruszać ramionami

Wciąż ciągnąc kijki za sobą, zacznij intensywniej pracować ramionami. Możesz również bardzo delikatnie odpychać się kijkami od ziemi. Barki są luźne, a chód naturalny.

  • Zwiększamy nacisk

Górna część tułowia jest delikatnie pochylona. Zaczynamy dużo intensywniej angażować przedramię, odpychając się mocno kijkami od ziemi. W momencie, gdy kijek dotyka ziemi, należy mocno uchwycić rączkę i odepchnąć się od podłoża. Gdy ręka znajduje się mniej więcej na wysokości biodra, powoli otwieramy dłoń i przenosimy nacisk na taśmę wokół nadgarstka.

  • Wchodzimy pod górę

Wchodząc pod górę, pochyl się bardziej w przód, sięgaj kijkami dalej, stawiaj większe kroki i naciskaj mocniej na podłoże.

  • Schodzimy z górki

Odchyl się delikatnie do tyłu, stawiaj stopy płasko na podłożu i nie usztywniaj kolan. Dla utrzymania równowagi, nacisk na paski wokół nadgarstków powinien być w tym momencie większy.

A teraz przekonaj się, że nordic walking wcale nie musi być jednostajnym marszem:

Zanim przystąpisz do treningu, poczytaj jak dobrać odpowiedni sprzęt i dowiedz się o zaletach nordic walking: Nordic walking.Spacer z kijami

Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość