Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Trening ABT

Marzeniem każdej z nas są szczupłe uda, płaski brzuch i jędrne pośladki. Pomoże w tym trening ABT - to skrót od ang. abdominal, buttcks, thighs (brzuch, pośladki, uda).

Ćwiczenia ABT można wykonywać w każdym wieku. ABT jest treningiem wzmacniająco-kształtującym dolne partie ciała, wykonywanym do rytmicznej muzyki. Przed każdym treningiem konieczna jest 10-15 minutowa rozgrzewka, a po niej następuje zasadniczy zestaw ćwiczeń trwający 30 minut. Jeżeli będziemy wykonywać ćwiczenia regularnie zapewnimy sobie zgrabną sylwetkę - płaski brzuch, jędrne pośladki i szczupłe uda. Ale to nie wszystko - ponadto wzmocnimy mięśnie całego ciała i przyśpieszymy spalanie tkanki tłuszczowej. Skóra będzie bardziej sprężysta i elastyczna, a cellulit wyraźnie mniejszy. Ćwiczenia typu ABT w sposób widoczny poprawiają kondycję i koordynację ruchową, a także poprawiają ogólne samopoczucie i wygląd.

Na zajęcia ABT możemy zapisać się do klubu fitness. Układ i intensywność ćwiczeń dopasuje nam instruktor w zależności od wieku i możliwości. Kiedy poznamy technikę możemy same ćwiczyć w domu. Aby przyśpieszyć przemianę materii, a co za tym idzie schudnąć, róbmy po kilka ćwiczeń rano, a wieczorem następny trening, by zregenerować siły i spalić zbędną tkankę tłuszczową. Intensywność i liczbę ćwiczeń należy dopasować do kondycji fizycznej. W ćwiczeniach można wykorzystać piłkę, gumy i ciężarki. Można również w prowadzić ćwiczenia stepu z wykorzystaniem stopnia. Przy tego typu treningu bardzo istotne jest zwrócenie uwagi na poprawność i technikę wykonywanych ćwiczeń oraz na zachowanie właściwej pozycji. Treningi ABT ze względu na kształtowanie mięśni dolnych partii ciała są bardzo korzystne i wskazane dla osób, które uprawiają takie sporty jak jazda na rowerze, nartach, snowboardzie, czy łyżwach.

Przykładowy zestaw ćwiczeń - włącz rytmiczną muzykę i ćwicz:

  • połóż się na plecach, głowę oprzyj na dłoniach, kolana ugnij - wykonaj 30 brzuszków powoli podnosząc i opuszczając tułów - powtórz serię 3 razy
  • stań w lekkim rozkroku, ręce wyciągnij przed siebie i powoli wykonuj 30 przysiadów - serię powtórz 3 razy
  • połóż się na plecach i wykonaj 30 "rowerków" - serię powtórz 3 razy
  • stań w lekkim rozkroku, ręce wyciągnij do góry i wykonaj po 30 skłonów dotykając na przemian raz lewej stopy prawą ręką i odwrotnie - serię powtórz 3 razy
  • stań przy krześle lub blacie, dłonie oprzyj na oparciu i wykonuj po 16 razy zamaszyste wymachy w bok i tył raz jedną nogą raz drugą - serię powtórz 3 razy
  • połóż się na plecach, dłonie pod głowę, nogi ugnij pod kątem 90 stopni, podnosząc tyłów na przemian dotykaj lewym łokciem do prawego kolana i odwrotnie - serię powtórz 3 razy po 30 powtórzeń
  • stań w rozkroku, ręce do góry i wykonaj "pajaca" - serię powtórz 3 razy po 30 powtórzeń
  • uklęknij, oprzyj się na łokciach i wykonaj po 30 wymachów raz jedną nogą raz drugą - serię powtórz 3 razy
  • na zakończenie treningu konieczne są ćwiczenia rozciągające i uzupełnienie płynów najlepiej niegazowaną wodę mineralną lub napoje izotoniczne.
Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość

  1. Kasiula22 (Gość)

    czy te cwiczenia trzeba wykonywac 2 x dziennie, i czy potrzebna jest dieta

  2. kamilka (Gość)

    Dziewczyny! samemu mozna nawet sobie stanac tylem do sciany np. i energicznie sprobowac rekami dotknac jej ;)
    brzuszkito chyba potrafimy wszystkie :) glupie pajacyki tez sa dobre. Pare przysiadow,wymachow podskokow i juz bd lepiej!

  3. Aniula121 (Gość)

    wydaje mi się że wystarczy je wykonywać raz dziennie, chyba dieta nie jest potrzebna,ale na pewno nie można się obżerać,ćwiczenia i jedzenie z umiarem zdziała cuda! ;) ja nie jestem gruba, ale mam wypukły brzuch i nieładne uda, powinno pomóc ;D

  4. Madziu$ (Gość)

    heh ... Idzie się zmęczyć przy tych ćwiczonkach :P P
    I o to baby chodzi nie :P
    Jaa rówież nie jestem gruba alee tak samo brzuch mi odstaje i uda są z deczka grubsze :D
    alee damy rade :P P

  5. yaaa (Gość)

    no dla mnie te ćwiczenia to bajera :)
    już w pierwsze 2 dni -1.5 kg ;)
    Polecam

  6. Roksana (Gość)

    Te ćwiczenia naprawde są dobre? Ja mam odstający brzuch i z leksza grube uda i jeśli one pomagają to z chęcia je wyprubuje. Są sobre?

  7. kitty;) (Gość)

    yaaa - no coś Ty ? Serio 1,5 kg w 2 dni? O matko..
    Gratuluję !
    U mnie dzisiaj będzie drugi dzień, niestety nie mam jak tego sprawdzić.. Nie mam wagi ;D
    Oprócz ABT ćwiczę jeszcze A6W, 200 brzuszków, 100 przysiadów i ćwiczenie na pośladki : leżymy płasko na brzuchu, podpieramy głowę rękoma i podnosimy nogę w górę aż poczujemy że mamy mięśnie w pośladkach ;] i zmiana nogi ;D.
    Ćwiczę tydzień, tylko nie od razu zaczęłam wszystko, jakieś pierwsze 3 dni jechałam tylko na A6W, potem doszły brzuszki itp..
    Mięśnie brzucha twardnieją a nogi są jeszcze bardziej twardsze ;D
    mam nadzieję że przez wakacje schudnę coś. xD

  8. gośc (Gość)

    super tylko włączyc muzę i cwiczyc

  9. ktoś (Gość)

    długo trzeba czekać na efekty?

  10. ktoś (Gość)

    długo trzeba czekać na efekty?

  11. Sylwia :) (Gość)

    Myślę że raz dziennie wystarczy na początku żeby zakwasów nie było :) ale myśle że jeśli pozniej będziemy robiły 2razy dziennie to nic się nie stanie :)
    oczywiście jeśli chodzi o dietę to ograniczyć słodycze i jak najmniej potraw które zawierają dużo tłuszczu . w tym np mięso i ziemniaki polewane tłuszczem -WYKLUCZONE :)

  12. azja (Gość)

    ile? 1,5 kg w 2 dni? :O
    poważnie?

  13. Zawiedziona ;( (Gość)

    Naprawde schudlas 1,5 kg w 2 dni ?? Ja juz ćwicze 3 tyg i ani grama nie schudlam ;( Moze powiesz cos wiecej co jadłas a czego nie ile razy dziennie ćwiczyłas i czy oprócz tego bylas na jakies diecie odpisz prosze

  14. asania (Gość)

    Ja uważam że jeżeli nawet ktoś nie chudnie ( kg. ) przy tych ćwiczeniach to nie powinien się martwić, możliwe że waży tyle samo bo wyrobiły mu się mięśnie. Np. ja, wcześniej byłam gruba i ważyłam 54 kg, teraz wyszczuplałam, nie mówię że jestem jak jakaś gwiazda, ale postępy są. A ważę nadal 54 kg. Od dziś zero słodyczy. TRENING. TRENING i jeszcze raz TRENING.

  15. kinia (Gość)

    Ja też nic nie schudłam, ale ćwiczenia nieźle wyczerpujące ;) Nie schudłam, ale za to wyrobiły mi się mięśnie. Aerobiczna 6 Weidera jest boska i już po tygodniu widać pierwsze zarysy mięśni, lecz nie pomaga na tłuszczyk ;) Więc najpierw trzeba się trochę pomęczyć brzuszkami aby go spalić, a potem na wyrobienie mięśni A6W. A co do tych ćwiczeń, są super... Takie jakie ja lubię, proste, nieskomplikowane, dające szybkie rezultaty.
    Polecam dziewczyny!

  16. kasia (Gość)

    oj męczące.... zaczełam dzisiaj i dietka ciekawe ile schudne w 2 tygodnie ??

  17. asik280

    kasia jak ci idzie ?? co z systematycznością ?? Ja rano na steperze spalam 100kcal w poludnie roche brzuszków a wieczorem areobik niestety tylko 2 razy w tyg są zajęcia więc w pozostałe dni wykorzystam powyższe ćwicznia. Napisz jak ci idzie i czy są namacalne efekty

  18. BARTEK (Gość)

    dziewczyny mimo ze jestem chłopakiem ćwiczę na siłowni to mam troche odstającą pupe i postanawiam ze od poniedziałku dołańczam do moich ćw. na siłowni te ćwiczenia. :D :D za miesiąc odp. jakie udało mi się uzyskać efekty :D POZDRAWIAM

  19. Kasia x3 (Gość)

    świetne są te ćwiczenia ! naprawde polecam

  20. babaryba

    podziwim panią kitty ;)   ;o

  21. Kamila (Gość)

    mam nadzieje że cwiczenia pomogą .. 
    nie wiecie za ile będą widoczne efekty ? ;)
    narazie nie stosuje diety , ale już dawno odstawiłam słodycze .
    może powinnam zacząc jakąś dietę  ... znacie jakieś nie wymagające przerażających poświęceń ?
    pozdrawiam . ;)

  22. Ja (Gość)

    Zaczęłam wczoraj dietę, dzisiaj 2 dzień już będzie. :) Męczące, oj bardzo. Mam nadzieję, że efekty będą widoczne.
    Po za tym mam pytanie. Czy możliwe jest podzielenie tych serii, że np. rano 1, a np. po południu 2? Coś w tym stylu?
    Ogólnie trzeba się zmotywować i działać :)

  23. Ja (Gość)

    a co do dietki to po prostu się nie obżeraj. :) nie jedz dużo tłustych rzeczy i oczywiście słodyczy i przede wszystkim jedz powoli. :)

  24. Gosia (Gość)

    Ooo kurcze... Jak zobaczyłam listę ćwiczeń to moja reakcja była następująca "Pfff... I to ma niby mi pomóc na cellulit itd? Banał!". W połowie ćwiczeń już nie byłam taka cwana, pod koniec jak nie mogłam się podnieść -tym bardziej. Po dzisiejszych zakwasach widzę, że jednak faktycznie trzeba się namęczyć ;) Ale napięcie ud widzę już po jednej serii. Super! I przynajmniej te ćwiczenia nie są tak nudne jak A6W :)

  25. Gosia (Gość)

    To znowu ja... dziewczyny, to działa! Cellulit niknie w oczach! :)