Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Trening na skakance

Pół godziny intensywnych ćwiczeń na skakance to 250 kcal mniej, wzmocnione mięśnie nóg i stawów. Ale to jeszcze nie wszystkie zalety takiego treningu. Dowiedz się, jak ćwiczyć efektywnie.

W dzieciństwie towarzyszyła niejednej zabawie, dziś pomoże ci utrzymać kondycję i zgrabną figurę. Współczesna skakanka, prosty sznurek z uchwytami, jest często wyposażona w regulator długości, licznik skoków i spalonych kalorii. Trening na skakance to doskonały sposób na wzmocnienie i umięśnienie nóg oraz spalenie zbędnych kalorii. Dodatkowo można wzmocnić stawy, poprawić krążenie oraz kondycję ruchową. Szczególnie istotny jest trening na skakance dla kobiet. Dodaje lekkości, gracji i wdzięku przy poruszaniu oraz ładnie wymodeluje ciało.

Przeciwwskazania do treningu na skakance to:

  • otyłość
  • zwyrodnienie stawów
  • ostra niewydolność układu krążenia

Jak ćwiczyć ze skakanką?

Nie zapomnij o rozgrzewce. Dopiero po rozgrzaniu wszystkich części ciała przystąp do ćwiczeń.

Na ćwiczenia ze skakanką, ze względu na ich intensywność, najlepszą porą jest popołudnie. Ćwicz przynajmniej 3 razy w tygodniu, albo najlepiej codziennie przynajmniej po pół godziny. Zacznij od serii 10 skoków wolnych na przemian z 10 szybkimi. Wykonaj 3 serie i zmień styl. Możesz skrzyżować ręce i znów powtórzyć serię, albo skakać raz na jednej, raz na drugiej nodze. Po półgodzinnym treningu, stań w rozkroku, skakankę unieś w obu rękach nad głowę i zrób 15 przysiadów. Nie zmieniając pozycji, przechyl się razem z wyciągniętą nad głową skakanką, kilka razy: raz w lewa, raz w prawa stronę uważając, by skakanka była cały czas napięta, a ciało nie odchylało się do przodu. Ćwiczenie to zapewni ci smukłą talię, rozciągnięte mięśnie pleców. Po zakończeniu treningu zrób krótką serię ćwiczeń rozciągających.

Pamiętaj, że kluczem do sukcesu jest systematyczność.

Podczas ćwiczeń zachowaj prawidłową postawę ciała – plecy wyprostowane, brzuch wciągnięty, barki cofnięte, łokcie jak najbliżej tułowia. W czasie skoków nie ruszaj barkami. Intensywnie powinny pracować jedynie dłonie i nadgarstki.

Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość

  1. trzpiotka (Gość)

    ech, pamietam te dzieciece zabawy na podworku ze skakanka :) mam gdzie stara, musze poszukac ;)

  2. Sandwich (Gość)

    To naprawde dziala? Zastanawiam sie tylko czy nie dodac do tego jakichs cwiczen ?? ?? ?? ?? ?? ?? ?? ?? ?? ?/

  3. mała (Gość)

    ja skacze codziennie na skakance 500 razy rozkładam sobie to na serie odpowiednie 2 miesiące juz skacze czy schudłam hm moze powiem ze 3 kg to nie jest duzo. ale zawsze cos. dodatkowo nie jadam wogóle kolacji i pije czerwona herbatke. wiec jak na dwa miesiace wyrzeczen zadna rewelacja. jeszcze schudne ze 4 kg i bedzie moja wymazona waga 48 :)

  4. Monisia1057

    Ja też nieraz skacze, ale tera zmusze codziennie bo mam BRZUSZEK a to podobno pomaga :)

  5. skakankofan (Gość)

    pomaga! z początku troszku łydki bolą i trzeba uważać ale jak człowiek się wprawi to zabiera skakankę nawet na urlop :) dzięki niej schudłam 10 kg :D

  6. tościarz (Gość)

    10kg?
    to nie możliwe .
    a ile ćwiczyłaś?

  7. olaa123

    Czy ja mam nadwage przy wzroście 167 i wadze 61, cz y tam 60?

  8. Waldemar (Gość)

    Olu, wszystkko zalezy od tego czy w Twoim przypadku jest to waga miesni czy tłuszczu, miesnie wazą wiecej od tluszczu totez często osoby wytrenowane wazą sporo a są szczuple i zgrabne. Więc zamiast ufac standardom dot wagi przejrzyj w lustrze, albo najlepiej spytaj kogos kto obiektywnie Ci powie nad czym warto popracowac :) Zresztą czy masz nadwagę czy nie - skakankę polecam jak najbardziej :)

  9. Olaa123 (Gość)

    Okeej dzięki, właściwie to taka gruba nie jestem, no a do szczupłej troszkę mi brakuje, jestem taka średnia :P

  10. ciemka (Gość)

    wlasnie... 10 kg ze skakanka? a w jakim czasie? jak czesto cwiczylas i ile czasu? jestem bardzo ciekawa, bo zaczelam skakac dopiero i nawet mi sie to spodobalo.

  11. ania (Gość)

    Ja dzięki skakance schudłam 7 kg w dwa miesiące, aaa i robiłam do tego 60 brzuszków ( ćwiczyłam 3 razy w tygodniu, i oczywiście , nie wiem jak ja to zrobiłam ale udało mi się całkowicie odstawić słodkie, bo jestem łasuchem :P ) Miało to miejsce w 2006 roku, coś mi się przytyło ostatnio 2 kg, chyba powrócę do mojej skakanki i mam nadzieje, że i tym razem mi się uda :) :)
    trzymam kciuki za wszystkich odchudzających się i za siebie też :) :)

  12. monika (Gość)

    dziewczyny od jutra zaczynam,mam wielką nadzieję że mi się uda

  13. Dominika (Gość)

    a co zrobić gdy ktoś ma tendencje do chudnięcia mam 157cm wzrostu i warzę 36kg pomocy ;((

  14. kamila078 (Gość)

    od jutra zaczynam skakac,po trzecim dziecku waze 55 kg,to nie jest duzo,wiem,ale zostalo mi troszke tluszczyku na brzuchu i przydaloby sie ujedrnic brzuch,uda,posladki.... od jutra zaczynam :)

  15. Alcia:)) (Gość)

    Cześ dziewczyny. Pisze bo mam ten sam problem. Już kiedyś skakałam fajnie było . Tylko mam jadno pytanie czy jak sie duzo cwiczy na skakance to czy ramiona sie powiekdszaja bo i tak juz mam dośc szerokie,:> ??

  16. hejjj (Gość)

    Ja mam takie pytanko... ja jestem szczupła... tzn drobna i nie mam jakiegoś tam wielkiego tłuszczyku... ale chciałabym się bardziej ujędrnić... bo moja pupa czy uda, czy tez brzuch się tego domagają... po prostu nie są jędrne.. czy skakanka mi w tym pomoże? nie chce schudnąć, chodzi mi raczej o mięśnie ? czy dzięki skakaniu można bardziej umięśnić pupę, uda?

  17. Martyna (Gość)

    Myślę, że tak, ale warto napewno też wykonywać jakieś ćwiczenia skierowane konkretnie na te partie ciała.
    Dominika, powinnaś zastanowić się, jak się odżywiasz, nie wiem ile masz lat, ale 36kg, to chyba dla każdego za mało. Konieczniej akieś białko, zwierzęce i roślinne produkty.

  18. Pa. (Gość)

    Mam bardzo duży problem: Mam 160 wzrostu i ważę 61 kilo. O ile powinnam schudnąć? Dodam że mam ogromny brzuch, tłuste uda i ramiona.

  19. o to ja (Gość)

    Ja już od dwóch miesięcy ćwicze na skakance tak 20 minut albo i pół godziny i do tego jeszcze pół godziny biegam i tak praktycznie dzień w dzień do tego jeszcze brzuszki ( ale z tym różnie najmniej 50 a najwięcej 200) i aż mnie coś trafia bo nie widze żadnej różnicy ! tyle może że nie mam juz tak wielkiego brzucha ale reszta no ja niewiem czy to sie już opłaca czy nie ; / dużo też nie jem bo tylko lekkie śniadanie i obiad czasami jak sie zdenerwuje to i kolacje zjem a tak to nie wiem co już robić

  20. ^^ (Gość)

    Ohh skakanka to naprawde pomoga!
    Kiedyś w ciągu 2 dni mi się nudziło o skoczyłam razem ok 3000 razy tak po 100 i potem 30 sekund przerwy (w pierwszy dzień 2000 razy a w drugi 1000) i schudłam 3 kg. A że miałam wtedy 13 lat i byłam bardzo chuda to mama mi zabrała skakanke ^^
    Ja polecam skakanke ^^

  21. ;) (Gość)

    Ja jak mialoam ok. 13 lat tez sporo skakałam na skakance...dla zabawy i byłam chudziutka jak patyczek ;) No cóż zabieram się od jutra ponownie za skakankę, trzeba spalić po - Świateczny tłuszczyk ;)

  22. gość (Gość)

    ja słyszałam ,że po 15 minutach już się spala 200 kcal~!

  23. paulaa (Gość)

    ja też chciałabym schudnąc . ale właściwie dopiero zaczynam . i nie mogę się oduczyć jedzenia słodyczy :/ gdyż jestem łasuchem :(

  24. Kate (Gość)

    ja też zaczęłam od jakiegoś czasu skakać na skakance właśnie skonczyłam na dziś skakanie :) Skoczyłam 1000razy a więc na dziś starczy :) staram się skakać co dzień minimum 500 razy, chodzi mi głównie o ujędrnienie ciałka :) Ciekawi mnie tylko czy takie skakanie podniesie troche pupe, ?? ? Proszę o odpowiedzi :) pozdrawiam wszystkie skaczące :)

  25. olcia (Gość)

    dzisiaj jest mój pierwszy dzień skakania :) fajna zabawa,taki powrót do dzieciństwa :) nie chcę zbyt wiele schudnąć,może z 3 kg...moim głównym problemem jest celulit...masakryczny...mimo tego,że jestem raczej szczupłą osobą.Jak myślicie,czy skakanie pomoże w walce z tym problemem?