Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Unikaj bezczynności po pracy

Po długim dniu w biurze docierasz do domu. Nareszcie! Marzysz tylko o tym, by móc rozłożyć się przed telewizorem albo poczytać. Naukowcy mają jednak dla ciebie ważną informację.

Jeśli wykonujesz pracę siedzącą, jak ognia unikaj pasywnego odpoczynku po pracy. Wykazano, że u osób, które po długim stresującym dniu spędzały kolejne 4 godziny w pozycji siedzącej lub leżącej, o 48% wzrastało ryzyko wcześniejszej śmierci i o 125% ryzyko rozwinięcia się u nich chorób serca, w porównaniu do osób, które ograniczały pasywny odpoczynek do 2 godzin dziennie.

Nawet jeśli każdy twój dzień jest nużący i wypełniony zadaniami, odpoczywając na kanapie nie wyświadczasz ciału przysługi. Znajdź w sobie jeszcze odrobinę siły, wsiądź na rower, pływaj, wybierz się na zajęcia jogi albo po prostu idź na spokojny spacer. Wtedy z czystym sumieniem i spokojem o własne zdrowie możesz pozwolić sobie na bezczynność.

Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość