Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Warzywa, które przyspieszą odchudzanie

Warzywa są nie tylko zdrowe, ale też niskokaloryczne i bogate w błonnik pokarmowy. Ich jedzenie poprawia przemianę materii i reguluje procesy trawienne. Oto jakie warzywa powinny się znaleźć w twojej diecie, gdy się odchudzasz.

Papryczki chili

Ostre papryczki mają działanie łagodnie przyspieszające metabolizm, dzięki zawartości substancji o nazwie Capsaicin. Nie należy jednak przesadzać z ich ilością, żeby nie odbiło się to negatywnie na naszym żołądku i skórze (mogą spowodować reakcję uczuleniową). Dodawaj jedną małą papryczkę posiekaną dziennie do sałatek lub dań na ciepło. Aby złagodzić ostry smak podawaj ją zawsze z ziołami, np. kolendrą lub zieloną natką pietruszki. One również wspomagają procesy trawienne organizmu.

Fasolka szparagowa

Jest bogata w błonnik pokarmowy, który usprawnia działanie całego przewodu pokarmowego i doskonale wypełnia żołądek. Doskonale wpływa na przemianę materii, co ułatwia odchudzanie. Można zastępować nią latem mięso, gdyż bogata jest w białko, którego skład zbliżony jest do białka zwierzęcego. Dodatkowo fasolka zawiera dużo beta-karotenu (prowitaminy A), witamin C, E oraz z grupy B, a także potasu, wapnia, magnezu, żelaza i cynku. Jemy ja gotowaną (najlepiej na parze, żeby nie stracić cennych właściwości), np. w sałatce z pomidorami i oliwą z oliwek. Fasolka ma 46 kcal w 100g.

Cukinia

Ma bardzo mało kalorii, więc osoby na diecie mogą ją jeść bez ograniczeń. Oczywiście odpowiednio podaną, bez tłustych sosów czy smażenia. Najlepiej jest cukinię piec w piekarniku, krótko gotować na parze lub jeść surową, w różnych sałatkach. Warzywo to ma dużo błonnika i znakomicie syci. Poprawia przemianę materii. Najsmaczniejsze są młode owoce, w których nie ma w pełni wykształconych pestek, z zieloną i delikatną skórką.

Ogórki

To kolejne warzywko, które jeść możemy do woli. Kilogram ogórków to tylko 150 kcal, czyli mniej niż 1/2 pączka. Poza tym warzywo te jest bogate w potas, fosfor i wapń, a co najważniejsze latem podczas upałów doskonale orzeźwia i gasi pragnienie. Przyczyniają się też do szybszego usuwania toksyn z organizmu, działając moczopędnie, oczyszcza organizm. Należy jednak pamiętać, że ogórki mają w sobie silnie działający enzym - askorbinazę, który niszczy wit. C., dlatego nie powinno się go łączyć z warzywami bogatymi w tę witaminę.

Sałata

Jest lekkostrawna i niskokaloryczna. Więcej o jej zaletach w odchudzaniu dowiesz się z tekstu Dietetyczna i zdrowa sałata.

Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość

  1. nieznajoma (Gość)

    No no ja też tak uważam jedynym sposobem,aby stracic zbędne kilogramy jest zmiana jadłospisu z tłuczącego na nisko kaloryczny i zdrowy. Jeżeli chcemy schudnąć to nie musimy spożywać tabletek, które kosztują mase pieniędzy.Wystarczy tylko czekoladę zamienić na jabłko lub batona na ogórka zielonego.

  2. ivik (Gość)

    w tym zestawieniu brakuje kapusty, to najlepszy "warzywny odchudzacz" a do tego kopalnia zdrowych substancji - wszelakich

  3. fallollia

    Szkoda, że teraz tak ciężko o świeżą fasolkę... :( Czekam na wiosnę i lato :)

  4. Klara

    pojawiły się pierwsze warzywa sezonowe czyt. rzodkiewki :) polecam takie z warzywniaka albo prosto od producenta. Ja obecnie zajadam się produktami z Wiemcojem. Marchewki, ziemniaczki itp. będą królowału u mnie na stole przynajmniej przez tydzień. Poza tym po świętach przydałoby się oczyszczenie oragnizmu

  5. Xolos

    jak się idzie po warzywa na bazarek, to się nie patrzy na producenta, tylko ogólnie na wygląd warzyw ;) Chyba, że ma się zaufanych sprzedawców :)

  6. guzikowiec

    O fasolce bym chyba nigdy nie pomyślał, że ma jakieś właściości odchudzające :P O papryczce za to wiedziałem.

  7. sezonówka (Gość)

    warzywa i owoce superr sparawa na odchudzanie :)
    wystarczy zrobić sobie tydzień warzywny i owocowy i na pewno się schudnie około 2 kg. należy pamiętać że owoce nie mogą być zbyt słodkie np.winogrona. spożywa się dziennie do 2 kg owoców i warzyw. Dużo picia :) woda do 2 L i sok przecierowy z marchwi :) mniam. Polecam
     

  8. kuku (Gość)

    o fasolce jako pomoc w odchudznaiu nigdy wcześniej nie słyszałam :) ale dobrze było się dowiedzieć, bo uwielbiam!

  9. gruszyna

    Generalnie wszystkie warzywa są dobre żeby schudnąć, grunt to zwiększyć ich ilość w jadłospisie, najlepiej zastępując nimi słodycze. No wiadomo to nie jest to samo i ochota na słodkie nie przejdzie jak się wszamie sałatę. Ale zawsze można się wspomóc jakimiś pastylkami z chromem w skłądzie. One bardzo często generalnie wspomagają odchudzanie, bo mają też inne odpowiednie skłądniki. Na przykład Weight loss. Oczywiście można się też zawsze zdać tylko i wyłącznie na siłę woli. No i nie można zacząć z grubej rury, bo nie zejdziesz z toalety od takiego szoku błonnikowego. ;> Najlepiej dodawać po jednej porcji dziennie raz na kilka dni.

  10. jkm (Gość)

    Ja tam jeadam warzywa od zawsze i jakoś chuda nie jestem...

  11. Kaśka (Gość)

    warto dodać do tego jeszcze buraka. Bardzo dobrze wpływa na odchudzanie. A ogórka można dodawać do kefiru. Nawet nie zdawałam sobie sprawy z tego jaki jest niezbędny podczas odchudzania. Tu chudzianka.pl/kefir-maslanka-i-warzywa-na-odchudzanie-zdrowie-w-szklance-i-na-talerzu jest o tym artykuł. Przyjaciółka mi mówiła, ze można od czasu do czasu robić sobie takie jednodniowe diety i jeść tylko kefir - podobno działa rewelacyjnie.

POLECAMY