Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Wierć się dla zdrowia

Wiercenie się za biurkiem i spacery do fotokopiarki przyczyniają się do sprawności krążeniowo-oddechowej bardziej niż może nam się wydawać.

Naukowcom udało się ustalić, że długość i intensywność tzw. niezamierzonej aktywności ruchowej (IPA – z ang. incidental physical activity) ma duże znaczenie dla wydolności oddechowej. Taka przypadkowa aktywność skumulowana w ciągu dnia (która w sumie daje np. 30 minut ruchu więcej) może znacząco poprawić kondycję fizyczną i mieć daleko idące korzyści dla zdrowia.

“To wspaniała wiadomość, że nawet niewielkie zwiększenie intensywności naszej codziennej aktywności fizycznej ma znaczenie dla zdrowia. Wystarczy trochę dłużej krzątać się w domu, wejść po schodach, wstać częściej zza biurka czy kilkukrotnie przejść do pokoju współpracownika zamiast wysyłać maila. Te czynności nie są trudne i czasochłonne” - mówi przewodzący badaniom Robert Ross.

Dla osób, w których życiu nie ma miejsca na intensywny wysiłek fizyczny, skumulowanie codziennych typowych aktywności może mieć niebagatelne znaczenie. Życzymy wam zatem, aby częściej psuła się winda!

Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość