Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Z nowym rokiem, długim krokiem

Jeśli wyrzucasz sobie, że jedyna aktywność fizyczna, jaką podejmujesz to spacery, przestań się zamartwiać. Chodzenie jest jednym z najlepszych sposobów kształtowania mięśni pośladków, pod warunkiem, że robisz to w odpowiedni sposób.

Zgrabne pośladki marzą się większości z nas, ale nie każdy może pozwolić sobie na obciążający stawy jogging. Jest na to jeszcze lepszy sposób – długie, energiczne spacery maksymalnie wydłużonym krokiem.

Lucy Wyndham twierdzi, że taka forma aktywności jest skuteczniejsza niż jogging, przynajmniej jeśli chodzi o kształtowanie tej prawdopodobnie najbardziej newralgicznej części kobiecego ciała. „Można się o tym przekonać robiąc duży krok w tył. Wyczuwalna jest praca wszystkich mięśni pośladków i tylnej części ud. Właśnie taki efekt uzyskujemy chodząc. Jeśli podniesiecie nogę tak, jakbyście uprawiali jogging, zauważycie, że efekt jest zupełnie inny”- mówi brytyjska ekspertka fitnessu.

Jeśli boicie się, że taka forma spaceru wygląda nienaturalnie i śmiesznie, sprzymierzeńcami z pewnością okażą się kijki do nordic walkingu. Przy okazji wzmocnicie mięśnie ramion i pozbędziecie się napięcia w obrębie barków i karku.

Niewątpliwą zaletą energicznych spacerów jest też to, że poza kształtowaniem muskulatury, wpływają korzystnie na szereg funkcji organizmu. Pobudzają krążenie, zapobiegają cukrzycy typu II i pomagają zredukować wysoki poziom cholesterolu. Naukowcy z Uniwersytetu Pittsburskiego donoszą też, że regularne spacery mogą skutecznie spowalniać degenerację komórek mózgowych i tym samym zapobiegać rozwojowi choroby Alzheimera.

Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość

  1. Bartek (Gość)

    Ja dzięki długim spacerom w ciągu sześciu miesięcy schudłem 19kg. Nigdy nie spodziewał bym się że spacerując schudne oraz aż tak wzmocnie mięsnie nóg. Szczerze polecam :)