Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Zbyt mało czasu na siłownię?
20 minut ci wystarczy

Masz zbyt mało czasu, by zadbać o swoją formę fizyczną? A może wręcz przeciwnie - spędzasz godziny w siłowni, na bieżni i jodze? Specjaliści w dziedzinie fitnessu donoszą, że tak naprawdę wystarczy ci zaledwie 20 minut dziennie, by zatroszczyć się o swoją sprawność fizyczną i cieszyć dobrą formą.

Dla wszystkich z was spędzających godziny w fitness klubach i serwujących sobie spore dawki sportu - 20 minut intensywnych ćwiczeń fizycznych to porcja, która zadba o waszą formę. Tak przynajmniej donoszą najnowsze badania w tej materii. Okazuje się, że długie godziny spędzane w siłowniach wcale nie muszą służyć naszemu zdrowiu. Ale zanim westchniecie z ulgą, eksperci informują - 20 minut, ale intensywnie!

Obserwacje prowadzone w Wyższej Szkole Medycyny Sportowej w Stanach Zjednoczonych potwierdziły, że 20 minutowe sesje ćwiczeń o wysokiej intensywności (czyli takie, po których obserwujesz u siebie przyspieszony oddech i pocenie) są tak samo dobre jak 45 minutowe o niskiej intensywności. Jeżeli więc brakuje ci czasu na codzienną porcję sportu, nie upadaj na duchu - 20 minutowa porcja ćwiczeń na przykład typu kardio ci wystarczy. Jest to przede wszystkim propozycja dla niecierpliwych, którzy pragną szybko zobaczyć efekty swojego trudu w siłowni.

Ale uwaga! Krótkie, 20 minutowe, intensywne sesje nie są polecane osobom, które dopiero co zaczynają swoją przygodę ze sportem. Ważne jest stopniowe przygotowanie organizmu do wytężonego wysiłku. Specjaliści sugerują wprowadzenie do sportowej rutyny kilku sesji lżejszych ćwiczeń aerobowych jak marsz, bieg i jazda na rowerze, które pozwolą organizmowi zmierzyć się po czasie z krótszym, ale intensywniejszym wysiłkiem.

Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość