Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Zdrowie z kuchni koreańskiej

Te zdrowe dodatki popularne w kuchni koreańskiej dodadzą twoim potrawom orientalnego wykończenia, a tobie zapewnią energię, wspaniałą sylwetkę i doskonałe samopoczucie.

Bogactwo kolorów, zdrowe składniki, głębią smaku oraz pieczołowitość w przygotowaniu to wizytówki kuchni koreańskiej. Dania bazujące na naturalnych produktach o niskiej zawartości tłuszczu, ale też niezwykła estetyka sztuki kulinarnej sprawiają, że potrawy koreańskie to uczta zarówno dla ciała, jak i duszy.

By zaszczepić odrobinę tak wspaniałej tradycji we własnej kuchni, sięgnij po dodatki, bez których Koreańczycy nie wyobrażają sobie prawdziwego gotowania.

Rzodkiew Daikon

Może osiągać ogromne rozmiary, a w smaku przypomina czarna rzodkiew.

Walory zdrowotne: Minimalna ilość kalorii i mnóstwo witaminy C; zawiera enzym wspomagający trawienie.

Wykorzystanie: Spożywa się ją na różne sposoby — świeżą, gotowaną, suszoną lub marynowaną. Jest doskonałym dodatkiem do dań ciężkostrawnych. Wspaniale smakuje w sałatce z surową marchewką, winnym jabłkiem i śmietaną.

Grzyby Enoki

Te delikatne, niezwykle aromatyczne grzyby o długich i cienkich trzonach od lat używane są w kuchni Dalekiego Wschodu.

Walory zdrowotne: Rekomendowane w diecie regulującej system trawienny. Zawarta w nich chityna stabilizuje stężenie glukozy i obniża poziom cholesterolu.

Wykorzystanie: Grzyby Enoki sa chrupiące i maja lekko owocowy smak. Na surowo są doskonałym dodatkiem do sałatek i kanapek (po odcięciu dolnej stopki), ale mogą także być dodawane do dań na ciepło pod koniec gotowania (zupy i makarony).

Kelp

Kelp to jadalny glon, który zawiera w sobie wszystko co najlepsze w wodzie morskiej.

Walory zdrowotne: Jest naturalnym źródłem jodu, zawiera potas, magnez, wapń oraz żelazo. Dzięki temu korzystnie wpływa na stan włosów, skóry i przemianę materii oraz ogranicza absorpcję tłuszczu.

Wykorzystanie: Zarówno świeże, jak i suszone wodorosty sa świetnym dodatkiem do sałatek, zup oraz dań z ryżu lub makaronu. Można je jeść na surowo, gotować lub smażyć.

Kimchi

Kimchi to tradycyjne danie pochodzące z Korei. Składa się przede wszystkim z fermentowanej kapusty pekińskiej, papryczek chili, imbiru, soli oraz czosnku i może mieć cały wachlarz smaków, od łagodnego po diabelsko pikantny.

Walory zdrowotne: Mówi się, że kimchi to sekret zdrowia, szczupłości i długowieczności Koreańczyków. Podobno zawiera substancje powodujące spalanie tłuszczu międzytkankowego.

Wykorzystanie: Zjadane jest zwykle w formie przystawki lub sałatki podawanej w niewielkich ilościach do niemal każdego posiłku. Dobrze smakuje z wołowiną, jajkami i ryżem.

Makaron soba

Soba to japoński makaron gryczany w formie nitek. Ma delikatnie orzechowy smak, a dzięki swojej ciemnej barwie i walorom estetycznym jest prawdziwą ozdobą na talerzu i nadaje się do przyrządzania nawet wykwintnych dań.

Walory zdrowotne: Zawiera białko roślinne, żelazo, wapń miedź, potas, a także witaminy B1 i PP. Reguluje również poziom cholesterolu.

Wykorzystanie: Ugotowany makaron doskonale smakuje ze szpinakiem, awokado, owocami morza, tofu, pieczarkami i wieloma innymi dodatkami. Mieszaj smaki wedle uznania. Makaron soba jest na tyle uniwersalny, że będzie smakował niemalże w każdym połączeniu.

Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość