Rozmiar tekstu: pomniejsz tekst resetuj tekst powiększ tekst drukuj

Zmień złe nawyki, a schudniesz

Jedzenie w pośpiechu, częste sięganie po słodycze między posiłkami i brak ograniczeń w zajadaniu się tym, co dobre, to prosty krok do otyłości. Wystarczy jednak zmienić złe nawyki, a kilogramy zaczną spadać.

Jedzenie w stresie

Jesz szybko, to co akurat masz pod ręką. Stołujesz się w barach szybkiej obsługi typu fast food. Twój główny posiłek to kolacja? To nie wróży dobrze twojej figurze. Tej pokusie możesz się jednak o wiele łatwiej oprzeć, gdy zjesz więcej w pierwszej połowie dnia. Najważniejsze jest syte, pełnowartościowe śniadanie. O nim nigdy nie zapominaj! Codziennie staraj się też zabierać do pracy np. sałatkę czy chrupkie pieczywo. Podczas jedzenia skoncentruj się na tym, co masz na talerzu, na smakach i zapachach, nie myśl o pracy i problemach dnia codziennego.

Podjadasz

Cukierki, herbatniki, krakersy i chipsy to zapychacze, po które chętnie sięgasz pomiędzy posiłkami? I potem dziwisz się, że przybyły ci dodatkowe kilogramy? To normalne. Takie podjadanie temu sprzyja. Koniecznie zrezygnuj z tuczących przegryzek na rzecz warzyw i owoców. Owoce jadaj ze skórką, gdyż jest w niej dużo błonnika.

Jedz często, nawet trzy małe posiłki przed południem i 4 po. Co ważne, te posiłki nie powinny zawierać więcej niż 200-300 kcal. Jeśli będziesz miała ochotę na coś słodkiego, sięgnij po smakołyki z jak najmniejszą ilością tłuszczu. Doskonałe są np. suszone morele, paluszki bez dodatków, chrupki kukurydziane lub biszkopty.

Za duży apetyt

Poskromienie apetytu nie należy do najłatwiejszych zadań. Gdy twój talerz zawsze jest wypełniony po brzegi, nie odmówisz sobie największej porcji pizzy lub Big Maca, będzie trudno. Ale zawsze warto spróbować, pamiętając o tym, żeby twoje posiłki, które wypełniają talerz były lekkie i zdrowe. Na obiad przygotuj więc salaterkę sałatki, ale bez majonezu, do tego podaj plaster grillowanego białego mięsa. Wybieraj produkty odtłuszczone, np. chude wędliny czy niskoprocentowe mleko. Jedz powoli, dokładnie żując każdy kęs. Szybciej poczujesz sytość, a twój żołądek łatwiej strawi pokarm.

Komentarze
Dodaj komentarz

Odpowiadasz jako: Gość

  1. badzia17

    ogolnie to lubie salatki i to bardzo, ale czasem mam ochote na cos inego hehe xD trudno jest sie oprzec pokusie :P

  2. herbaciarka (Gość)

    jak to dobrze, że moim nałogiem jest picie herbaty, to mogę robić praktycznie bez przeszkód, bo lubię czerwoną herbatę i zieloną z algami, a obie doskonale wpływają na odchudzanie:0

  3. Kaśka (Gość)

    Jedzenie w pośpiechu, częste sięganie po słodycze między posiłkami i brak ograniczeń w zajadaniu się tym, co dobre, to prosty krok do otyłości. Wystarczy jednak zmienić złe nawyki, a kilogramy zaczną spadać. No ale jeśli ktoś pracuje po 10-12 godzin dziennie wcale łatwe i proste to nie jest. Ja trzymam dietę dzięki cateringowi dietetycznemu z Fit Diet.

  4. Anusiak (Gość)

    Dokładnie! Zmiana nawyków żywieniowych to podstawa do zmiany w życiu :) Ja sporo zaczęłam się ruszać, odżywiam się zdrowo, lekko, ale tylko dzieki temu że zamawiam sobie catering dietetyczny z EatZone. Pychota i wygoda ;)

  5. weronikawroblewska

    Sama po sobie wiem, jak dużo może dać zmiana nawyków żywieniowych. Zaczęłam jeść częściej, ale w mniejszych porcjach, zastąpiłam słodycze owocami i warzywami, przestałam jeść wieczorem. To pomogło mi nie tylko schudnąć, ale też utrzymywać stałą wagę. Nie jest to łatwe, ale organizm się przyzwyczaja i później takie nawyki stają sie zupełnie naturalne :)

  6. Anka (Gość)

    Ja myślę że warto skorzystać z pomocy dietetyka jeśli chce się zmienić swoje nawyki żywieniowe. Mi znajoma poleciła dietetyk-belight.pl Udzielają porad przez internet na podstawie krótkiego wywiadu a potem układają dla ciebie indywidualną dietę. Dzięki temu schudłam i pozbyłam się problemów z niestrawnoscią